رد کردن لینک ها

آیین قدردانی از مدیرعامل موسسه محکم توسط منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

در مراسمی که توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی،اتاق بازرگانی،اتاق اصناف برگزار شد از زحمات مدیرعامل موسسه خیریه محکم قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،طی مراسمی به همت اتاق بازرگانی، منطقه ویژه اقتصادی، اتاق اصناف و اتاق تعاون خراسان جنوبی به پاس دومین سالگرد حضور موسسه خیریه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادر زادی (محکم) که با حضور دکتر صلاح الدین دلشاد مدیر عامل این مجموعه هم همراه بود،مراسم تجلیلی در اتاق بازرگانی بیرجند برگزار شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی بیرجند در ابن مراسم گفت: دوری از مراکز جمعیتی باعث شده رفت و آمد برای بیماران به استان های بزرگ کشور دشوار باشد که به همت موسسه محکم و همراهی مسئولان استان خراسان جنوبی، پزشکان این موسسه از دو سال پیش در استان حضور یافته و رنج این سفر را کاسته اند.

خامه زر افزود:پزشکان موسسه محکم با آمدن به استان خراسان جنوبی مسیر را برای بیماران کوتاه کرده که کار بسیار ارزشمندی است.

راه اندازی موسسه محکم در سال ۱۴۰۱ در خراسان جنوبی

رییس هیات مدیره موسسه محکم در خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت:دومین سالگرد حضور موسسه محکم را در خراسان جتوبی شاهد هستیم. خوشایند به گوشه ای از اقدامات موسسه محکم در استان اشاره و افزود:موسسه محکم در سال ۸۴ در کشور راه اندازی شد و در خراسان جنوبی هم در سال ۱۴۰۱ شروع بکار کرد و در حال حاضر هم در ۲۴ استان و ۵۶ شهرستان این موسسه راه اندازی شده که ۵۶ نوع بیماری را تحت پوشش دارد.

وی با بیان اینکه این موسسه در خراسان جنوبی به همت خیرین، هیات امنا، استانداری و بخش خصوصی راه اندازی شده است. ویزیت ۲۱۵۰ بیمار در طی ۲ سال وی با بیان اینکه در این دو سال ۲۱ سفر توسط موسسه محکم به استان انجام شده که در ۷ سفر دکتر دلشاد شخصا حضور داشته اند، گفت:دکتر دلشاد علاقه خاصی به خراسان جنوبی دارند و در این مدت دو سال ۲۱۵۰ بیمار در سایت موسسه محکم ثبت نام کرده اند که ویزیت شده و ۳۱۲ نفر از این تعداد عمل و ۶۷ ببمار هم برای درمان به تهران اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه از استان هایی مثل کرمان، سیستان، شیراز، گناباد،مشهد و… هم بیمارانی برای درمان به استان مراجعه می کنند، گفت:برای همراهان بیمار هم چاره اندیشی شده و اسکان آنها تامین و بعضا تغذیه آنها هم اقدامات خوبی انجام گرفته است.

وی به برگزاری سمینارهای آموزشی متعدد برای کادر پزشکی موسسه در استان اشاره و افزود: بیشتر بیماران مراجعه کننده به موسسه جزو خانواده های کم بضاعت هستند که توانایی مالی زیادی ندارند و رایگان تحت درمان قرار می گیرند.

رییس بیمارستان رازی بیرجند هم در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۱ با همکاری بین بخشی خیلی خوبی که در استان انجام گرفت موسسه محکم در خراسان جنوبی راه اندازی شد.

دکتر آموز‌شی افزود:استانداری بلحاظ مالی کمک خیلی خوبی کرد و با همکاری مجمع خیرین، نماینده ولی فقیه در استان، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اتفاق بزرگ رقم بخورد و بخش تخصصی اطفال در بیمارستان رازی راه اندازی شد. پزشکی شغل مقدسی است .

نائب رییس مجمع خیرین خراسان جنوبی هم در ادامه با بیان اینکه شغل پزشکی شغل مقدسی است و مردم استان دعاگوی موسسه محکم هستند، گفت:حضور دکتر دلشاد در منطقه محروم خراسان جنوبی ستودنی است.

دکتر آذرکار به راه اندازی بخش جراحی اطفال بیمارستان رازی با کمک استانداری و بقیه خیرین اشاره و عنوان کرد:حضور دکتر دلشاد در خراسان جنوبی ستودنی است. من فقط به وظیفه ام عمل کردم .

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از کودکان با ناهنجارهای مادرزادی (مُحکم) هم در ادامه با بیان اینکه ما برای تکامل خلق شده ایم نه فقط برای خوردن و خوابیدن گفت: نعمت های الهی بیشمار است و سلامتی گواراترین نعمت است و در روز قیامت از همه نعمت ها سوال خواهد شد.

دکتر دلشاد با بکار بردن این عبارت که من کار بزرگی نکردم و فقط وظیفه خودم را انجام دادم، افزود:من جز وظیفه کاری نکردم و باید بیشتر از این برای مردم کار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما باید پبامبر مهربانی را الگوی خودمان قرار دهیم و در راه و روش از ایشان الگو برداری کنیم، ادامه داد: من هم از پیامبر مهربانی ها یاد گرفتم که باید در خدمت مردم خودم باشم.

وی با بیان اینکه پزشکان شفا دهنده نیستند و شفا از خداست و پزشکان فقط وسیله هسنند، گفت:ما هر چه داریم از خداست من از خودم چیزی ندارم.

انتهای پیام/

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام