رد کردن لینک ها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی:

سرمایه گذاری‌های زیادی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی انجام شده است

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه سرمایه گذاریهای زیادی در منطقه ویژه اقتصادی استان انجام شده است،گفت:باید از ظرفیت مرز استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی نیزدر بازدید از سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: مرز ماهیرود یکی از مرزهای فعال در سطح کشور است که توانسته در سال‌های اخیر به خوبی ظاهر شود.

حسن هاشمی با بیان اینکه مرزها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند افزود: استان خراسان جنوبی ظرفیت‌های زیادی دارد که یکی از آن ظرفیت مرز است و البته هنوز باید بیشتر کار شود.

وی گفت: سرمایه‌گذاری‌های زیادی در منطقه ویژه اقتصادی استان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نیز اظهارداشت: از ابتدای تاسیس تاکنون بیش از ۱۸ هزار و ۲۳۷ میلیارد و ۹۰۴ میلیون ریال توسط این سازمان برای تجهیز و آماده سازی سایت مرکزی آن هزینه شد.

مهندس زارعی ادامه داد: از ابتدای فعالیت تاکنون هزینه کرد این سازمان در سایت مرزی ماهیرود ۴ هزار و۸۲۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال بوده است.

به گفته وی علاوه براین طی این مدت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای احداث واحدهای تولیدی و خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ۶۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای عملیاتی شدن منطقه تاکنون در ۲ سایت مرکزی و مرزی منطقه ویژه اقتصادی ۱۷۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار و ۹ نفر در واحدهای مستقر در دو سایت مرکزی و مرزی منطقه در زمان بهره‌برداری شاغل شدند.

زارعی با بیان اینکه در مجموع ۲ هزار و ۱۳۹ نفر در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی مشغول به کارند، افزود: سال گذشته ۲۱ هزار و ۸۴۹ کامیون تزانزیت از این منطقه و سایت مرزی ماهیرود انجام شد.

وی با اشاره به ۱۷۱ بارگیری انجام شده از سایت مرزی منطقه ویژه طی سال گذشته تصریح کرد: صادراتی که سال ۱۴۰۲ از سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در بخش سوختی صورت گرفت به میزان ۱۳۳ هزار و ۱۸ کامیون، متفرقه باری با ۲۸ هزار و ۹۶۰ کامیون انجام شد.

زارعی مجموع صادرات سال گذشته را ۴۲ هزار و ۲۷۸ کامیون اعلام کرد و گفت: همچنین کل ناوگان وردوی به سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی استان در سال گذشته ۷۶هزار و ۴۰۵ کامیون انجام شد.

انتهای پیام/

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام