رد کردن لینک ها

انتقاد مدیرعامل سازمان ازضعف آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در مرز ماهیرود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت در مرز ماهیرود گلایه کرد و گفت: مسئولان مرز، تجار ایران و افغانستانی، سرمایه‌گذاران، رانندگان و مردم همه از ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت در این گذرگاه مرزی خراسان جنوبی گلایه‌مندند.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،مهندس حسین زارعی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه بخش درح که در مرز ماهیرود برگزار شد اظهار داشت: مرزماهیرود یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان است که باتوجه‌به هم ‌مرزی با کشور افغانستان جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان این که منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در بین مناطق آزاد رتبه ششم و در بین مناطق ویژه اقتصادی رتبه پنجم کشور را کسب کرد افزود: تاکنون با ۵۲ واحد سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند سایت مرزی ماهیرود منجر به عقد قرارداد در ترانشیپ، انبارداری و… شده‌ که در مجموع ۲۷ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از وجود ۴۱ دفتر تجاری برای تجار و نمایندگان در مرز ماهیرود خبر داد و افزود: ۳۷ دفتر دیگر در دست اقدام است.

زارعی گفت: روند ایجاد زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و ماهیرود خوب بوده و در سایت مرزی تمام زیرساخت‌ها از شبکه برق‌رسانی، آبرسانی، آسفالت جاده‌ها ۸۰درصد انجام شده و۲۰درصد دیگر در حال اجرا است. همچنین در بحث امنیت تمام سایت مرزی به دوربین مداربسته مجهز است، اما مخابرات و اینترنت مشکل اصلی این مرز به حساب می آید.

وی افزود: سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی متعلق به سرمایه‌گذاران افغانستانی و پاکستانی و سرمایه‌گذاران داخلی است. مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ادامه داد: ۳۸ نفر نیروهای بیمه شده در سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی هستند از این تعداد ۲۱ نفربومی و ۱۷نفر غیربومی که تخصصی مشغول کار هستند.

وی با اشاره فعال‌بودن یک دستگاه ایکس ری در مرز ماهیرود، گفت: عملیات اجرایی ایکس ری دوم هم در مرز ماهیرود آغاز شده که هدف‌گذاری شده و در یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به تأمین ۲ دستگاه ماشین‌آلات آتش‌نشانی برای سایت مرکزی بیرجند و مرزی با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال گفت: ذخیره لازم آب در سایت مرکزی و مرزی برای حوادث احتمالی وجود دارد، همچنین تمام واحدها مکلف به به‌کارگیری مسئول ایمنی شدند.

زارعی به هزینه‌کرد مسئولیت اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در زمینه هزینه‌کرد مسئولیت اجتماعی اقدام مهمی در حال انجام است، به‌عنوان مثال اکنون ۲ مدرسه در سایت اداری بیرجند و روستای حاجی‌آباد و ساختمان آتش‌نشانی در روستای چاهک موسویه را در دست اجرا داریم.

وی اظهار کرد: در جذب نیرو اولویت ما بومی گزینی بوده از مجموعه بیش از ۳۸ نفر در سایت مرز ماهیرود، ۲۱ نفر بومی هستند، در حوزه‌های تخصصی از طریق فراخوان جذب انجام می‌شود که باز هم اولویت با نیروهای بومی است.

انتهای پیام/

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام