رد کردن لینک ها

شور حسینی در سوگ هفتم شهدای کربلا/۲۰هزار عزادار در منطقه ویژه اقتصادی اشک ماتم ریختند

در حالی مراسم سوگواری هفتم شهادت امام حسین(ع) با حضوربیش از ۲۰هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد که وجود موکبها و مداحی مداحان فضا و حال و هوا را اربعینی کرده بود .

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی عشق به حسین»ع»و یارانش همه را به طریق العشق می کشاند مهم نیست فرسنگ ها فاصله باشد و یا همین خانه بغل دستی ات باشد، مجلس و محفل حسین (ع) که باشد همه با جان و دل به این مجلس می روند.  بخصوص که اگر این مجلس برای پیام آور کربلا و کاروان اسرای دشت بلا باشد همه می روند تا در هفتم روز از شهادت مولای عطشان کربلا و یارانش همنوا شوند با زینب و کاروان آل الله. فوج فوج جمعیت از همه اقصی نقاط شهر با هر وسیله ممکن خود را به مرکز ثقل سرمایه گذاری، کانون گردهمایی سرمایه گذاران، منطقه ای ویژه و خاص سرمایه گذاری، کانون اشتغال زایی و …. نه بهتر بگویم به منطقه خاص و ویژه عشق به شاه کربلا در خراسان جنوبی می رسانند تا در کنار آن هایی که عشق به خودکفایی درون با تکیه بر توانمندی ها در قلب و دلشان جاری ست به سوگ حسین (ع) و یارانش بنشینند. وقتی پای عشق به حسین(ع) درمیان باشد حتی اگر محفلش فرسنگ ها با خانه ات فاصله داشته باشد خود را طریق العشق می رسانی تا به سوگ حسین(ع)  و یارانش بنشینی درست مانند محفلی که شامگاه هفتم محرم الحرام در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برپاشد به طوری که ۲۰هزار نفر از اقصی نقاط خراسان جنوبی و به ویژه بیرجند خود را به این محفل رسانند تا در سوگ مولایشان همنوا شوند با زینب (س) و کاروان اسراء. در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از زمانی راه اندازی آن در این استان به واسطه عشق و اردات خاصی که مهندس صفدری زاده، رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به حسین (ع) و یارانش دارد هر سال مراسم هفتم شهادت امام حسین(ع) را در این شهرک تخصصی سرمایه گذاران یا به عبارت دیگر نقطه ثقل جذب سرمایه گذاران برگزار می شود و سال به سال نیز به عظمت و شکوه این مجالس همانند مجالس خاص یزدی ها در عزاداری امام حسین(ع) افزوده می شود.

همه به این مجلس آن هم در بارانداز سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی دعوت بودند و با اینکه فاصله‌ای ۱۸کیلومتری از مرکز استان دارد اما  عشق به امام حسین(ع) و  شهدای کربلا ثابت کرد فاصله معنایی ندارد با هر وسیله و امکانی که باشد عاشقان اهل بیت خود را به مجلس عزایش می‌رسانند.

حال و هوای پایانه سرمایه گذاری استان، در این شب عاشورایی بود چرا که برپایی ایستگاه‌های پذیرایی، بوی اسپند، پرچم‌های برافراشته عزا، نوای نوحه و غیره همه نشان از تدارک مجلسی بزرگ در عزای امام حسین (ع) و یاران باوفایش داشت که فوج فوج، جمعیتی از هر سو خود را به این محفل رساندند تا در هفتمین روز شهادت شهدای کربلا حضور یابند. و چه نیک اقدامی از بانی مراسم که علاوه بر ایجاد مامنی برای سرمایه گذاران، مجلسی باشکوه برای مولا و یارانش برپا کرد تا شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع)، مهمان این مجلس باشند. جمعیت زیادی از کوچک و بزرگ، زن و مرد با وسیله شخصی و همچنین اتوبوس‌هایی که در نقاط مختلف شهر تدارک دیده شده بود، خودشان را به این مجلس عزا رسانده بودند تا ارادتشان را به  سرور و سالار شهیدان اعلام کنند. عزاداران ابا عبدالله الحسین(ع) نمازشان را در این شب با جماعت خواندند و زیارت عاشورا را به امید اینکه سفر کربلا به زودی در اربعین نصیبشان شود،

با چشمانی اشک آلود زمزمه کردند و بعد از آن قلب‌هایشان را با گروه دمام زنی جمعی از جوانان حسینی به گنبد و بارگاه حسینی گره زدند. پرچم گنبد بارگاه امام رضا(ع) وارد مجلس میشود حال و هوای مجلس امام رضایی بود هنوز مردم در حال و هوای امام رضا بودند که گروه سنگ زنی درخش ( آئین قدیمی عزاداری برای سید الشهدا) وارد مجلس شد.

پیرغلام در بین گروه مداحی میکرد و الم ها در دست بزرگان گروه بودند و با ذکر حسین حسین حال و هوای مراسم بین الحرمینی شد. نوای سنچ گروه دمام زنی هم از آن سوی سالن به گوش میرسد، گروه دمام زنی با در دست داشتن ابزار دمام زنی نوحه خوانی وارد سالن شدند.جمعیت به پا میخیزد.زن و مرد پیرو جوان همه برمیخیزند و سینه میزنند. ذاکر اهل بیت حاج صادق آهنگران هم با مداحی های خود دلها را به سمت حال و هوای جبهه و جنگ میبرد.با نوای کاروان باربندید همرهان ..این قافله عزم کرببلا دارد…حاضران در حالی که سربند قرمز بر سر دارند ایستاده سینه میزنند .وقتی مرتضی باب از امام حسین و عزیزم حسین(ع) چشمان همه بارانی میشود و سینه زنان ذکر حسین حسین و یا ابوالفضل را زمزمه میکنند. و در ادامه این مراسم سراسر معنوی عزاداران ابا عبدالله الحسین(ع) پای منبر سخنران محوری جلسه حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی مینشینند. ودر پایان میهمان سفره اباعبدالله الحسین میشوند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با بیان اینکه تنها رمز عاقبت بخیری در آخرالزمان پیروی از رهبری است و تا زمانی که در این مسیر حرکت کنیم، پیروز هستیم. اضافه کرد: در یک قرن پیش ملت امام حسین نبودیم هرچند حب این امام در دل ما بود چون آن زمان وجب به وجب کشور در سیطره انگلیس قرار گرفت و رهبر حسینی نداشتیم.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مردم ایران به دنیا نشان داده اند که حقیقت روضه‌های امام حسین را فهمیده اند و توصیه شهید سلیمانی این بود که رهبر خود را از جان عزیزتر بدانیم.

وی افزود: عزاداری‌های محرم و صفر و زائر امام حسین شدن آغاز یک راه است چون عاشورای حسینی تمدن سازی، شخصیت سازی و جامعه سازی می‌کند پس باید در این راه تلاش فراوان کرد و تا زمان تمدن اسلامی و دولت مهدوی فرسنگ‌ها راه داریم.

حیدری کاشانی گفت : رهبری الهی برای جامعه بشری یک نعمت است و زمان امام حسین، افراد به خاطر میل به بی بند و باری حکومت یزید را انتخاب کردند و دچار خسران شدند.

وی با بیان اینکه همراهی با امام زمان و رهبری الهی فرد را از بلا مصون نگه می‌دارد ادامه داد: واقعه کربلا، جنایت‌های یزید و فاجعه حره به این خاطر رقم خورد که نعمت ولایت و رهبری الهی مورد کفران قرار گرفت. حیدری کاشانی با بیان اینکه دور شدن از نور مهدویت در آخرالزمان باعث می‌شود که آن فجایع تکرار شود چون امتی که دین را به دنیا بفروشد شرایطی مانند همان دوران یزید خواهد داشت.گفت:بعد از واقعه کربلا مردم مکه و مدینه به نهایت بدبختی دچار شدند زیرا به امام معصوم پشت کردند لذا تکریم مراسم آیینی عزاداری امام حسین (ع) باید با هدف بیان اسرار تاریخی این وقایع برگزار شود.

کارشناس مهدویت و عرفان اسلامی با بیان اینکه نباید تنها به ظاهر روضه سیدالشهدا توجه کرد و اگر نایب امام زمان در این دوران تنها بماند معلوم است جامعه به اسرار عزاداری امام حسین پی نبرده است.گفت: در یک قرن پیش ملت امام حسین نبودیم هرچند حب این امام در دل ما بود چون آن زمان وجب به وجب کشور در سیطره انگلیس قرار گرفت و رهبر حسینی نداشتیم.

وی عنوان کرد: مردم ایران به دنیا نشان داده اند که حقیقت روضه‌های امام حسین را فهمیده اند و توصیه شهید سلیمانی این بود که رهبر خود را از جان عزیزتر بدانیم .حجت‌الاسلام حیدری کاشانی گفت: تنها رمز عاقبت بخیری در آخرالزمان پیروی از رهبری است و تا زمانی که در این مسیر حرکت کنیم، پیروز هستیم.

انتهای پیام/

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام