رد کردن لینک ها

اقدامات موثر ایمنی و آتش نشانی در سایت مرزی ماهیرود

اقدامات موثر ایمنی و آتش نشانی در سایت مرزی ماهیرود،منطقه ویژه اقتصادی

مسئول واحد ایمنی،بهداشت و محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی عنوان کرد: واحدHSE منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در راستای حفظ و صیانت از سلامت نیروی انسانی،کاهش حوادث،ارتقاء فرهنگ ایمنی و حفظ محیط زیست از سال۱۳۹۷ شروع به فعالیت کرد.

مهندس فیاجی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون با نگاه ویژه مدیران، سازمان منطقه ویژه اقتصادی توانسته اقدامات زیربنایی را با راهبری تخصصی با استفاده از تجربه کارشناسان خبره در حوزه ایمنی، در سایت مرزی ماهیرود به سرانجام برساند، ادامه داد: استقرار سیستم اطفاء حریق ثابت به طور مجزا در کلیه واحد های ترانشیپ  سوخت و گاز با نظارت مشاورین ذیصلاح و  به همت سرمایه گذاران محترم، از جمله مهمترین این فعالیت هاست.

وی از  نوسازی و تجهیز یک دستگاه خودرو بنز آتش نشانی ۱۵۰۰ لیتری و تحویل به ایستگاه آتش نشانی پایانه مرزی ماهیرود در سال گذشته نیز خبر داد.

مسئول HSE  منطقه ویژه اقتصادی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی در حوزه ایمنی و آتش نشانی، ویژه نیروهای کارگری واحد های ترانشیپ سوخت و گاز یاد آور شد: کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در جهت پیگیری مصوبات مربوطه و پیشبرد اهداف ایمنی در سایت مرزی برای واحد های پرریسک(ترانشیپ های سوخت و گاز)نیز راه اندازی و به طور منظم برگزار می شود. وی با اشاره به اینکه حضور مسئولین ایمنی در واحد ها و کارگاه های صنعتی و خدماتی یکی از راهکارهای مهم در راستای کاهش حوادث است  خوشبختانه بکارگیری مسئولین ایمنی متخصص و تمام وقت به طور مجزا در واحد های ترانشیپ های سوخت و گاز صورت گرفته است،و همچنین ادامه داد: تست سیستم های اطفاء حریق واحدهای ترانشیپ سوخت و گاز هم به صورت دوره ای انجام می شود. مهندس فیاجی اظهار کرد: همچنین مانور آموزشی اطفاء حریق در سطح سایت مرزی به طور منسجم دو بار در سال باهدف ارتقاء توان عملیاتی نیروهای کارگری و کاهش استرس در مقابله با حریق برگزار می شود.

مسئول واحد ایمنی،بهداشت و محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به  بکارگیری یک نفر به عنوان بازرس ایمنی به طور تمام وقت در سایت مرزی، بیان کرد: از کلیه واحد های پرریسک در جهت نظارت بر اجرای صحیح دستورالعمل های ایمنی و همچنین پیشگیری از اقدامات ناایمن به طور روزانه توسط بازرسین ایمنی منطقه ویژه بازدید صورت می گیرد.

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام