رد کردن لینک ها

نگاه ویژه شرکت سرمایه گذاری امید به منطقه ویژه اقتصادی

استاندار خراسان جنوبی در دیدار با فعالان اقتصادی استان مطرح کرد:
بخش خصوصی موتور توسعه استان
مهدی آبادی- استاندار گفت: بخش خصوصی محور توسعه اقتصادی خراسان جنوبی می باشد.
ملانوری در نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران و مسئولان استانی گفت: ما باید در قالب نشست های کارشناسی و با حذف موانع، مسیرهای فعالیت را برای حضور بخش خصوصی امن، آرام و بانشاط سازیم.
وی ادامه داد: برای رسیدن به توسعه پایدار و همه جانبه و حرکت رو به جلوی استان، امور را به بخش خصوصی می سپاریم. استاندار با بیان اینکه بخش خصوصی بزرگترین خیر جامعه است، عنوان کرد: فعالان اقتصادی با ایجاد اشتغال باعث کاهش آسیب های اجتماعی و توسعه کشور می شوند.
استاندار با اشاره به نقش منطقه ویژه اقتصادی در جلب سرمایه گذاران بخش خصوصی عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی زیرساخت های لازم برای تولید محصول، مبادلات مرزی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد کرده است. ملانوری تصریح کرد: مناطق ویژه اقتصادی امتیازات ویژه‌ای از جمله برای ورود تکنولوژی، ورود مواد اولیه، صادرات تولیدات، مبادلات مرزی، ایجاد اشتغال و ورود سرمایه‌های خارجی به استان و کشور دارند.
واگزاری اراضی مجاور منطقه ویژه اقتصادی
ملانوری سرمایه گذاری بخش خصوصی را مزیت این منطقه عنوان و تصریح کرد: در جلسه ستاد ساماندهی مرز که در مرز ماهیرود برگزار شد تقاضای منطقه منفصله ویژه اقتصادی واگذاری اراضی مجاور برای توسعه منطقه بود که بلافاصله بحث‌های کارشناسی انجام و مقرر شد اراضی واگذاری شود. ملانوری ادامه داد: واگذاری زمین کمک بزرگی برای فعالیت های مرز ماهیرود که یکی از فعال‌ترین پایانه‌ها و مرزها نه تنها در استان که در حوزه تجارت بازرگانی کشور است. استاندار به انتقال خط برق و آب به منطقه ویژه اقتصادی اشاره و عنوان کرد: موضوع انتقال خط برق و آب را به عنوان پروژه‌های اولویت دار منطقه ویژه اقتصادی پیگیری می‌کنیم. استاندار خراسان جنوبی با اشاره به رشد مبادلات مرزی و صادرات در سال جاری، تاکید کرد: نکته مهم در رشد صادرات این است اگر به بهانه‌ تحریم‌ها یا سایر مسایل یا اقداماتی که در گمرک انجام شد شاهد رشد صادرات هستیم، حفظ و ارتقای رشد صادرات باید در دستور کار همه مدیران مربطه باشد تا مقطعی نباشد و تلاش کنید اگر موقعیتی در داخل یا خارج کشور فراهم می‌شود آن را حفظ کرده و ارتقا دهیم.
به دنبال توسعه همه جانبه هستیم
وی با اشاره به اینکه با شعار توسعه پایدار، متوازن و همه جانبه در استان مشغول به کار شده است، گفت: برای رسیدن به توسعه باید همه موضوعات را در کنارهم دید، لذا نمی‌توان توسعه اقتصادی را دید و غافل از توسعه فرهنگی، اجتماعی یا سیاسی بود. ملانوری افزود: موضوعات گوناگون باید به گونه‌ای در راستای توسعه قدم برداشته شود که پایداری و ثبات لازم و از همه مهم تر متوزان باشد.
ملانوری به آمار و اطلاعات گمرک استان اشاره و گفت: مبادلات مرزی کشور و استان از مرز ماهیرود رشد فزاینده ای داشته که باید اقداماتی مناسب برای حفظ و ارتقا آن انجام دهیم. استاندار خاطرنشان کرد: توسعه همه جانبه به این معناست که همه موضوعات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … را در کنار هم ببینیم و به گونه ای پیش برویم که این توسعه، توازن، پایداری و ثبات لازم را داشته باشد.
ملانوری با اشاره به ظرفیت های فراوانی که در همه مناطق استان وجود دارند، متذکر شد: باید به نوعی تدبیر گردد که از همه ظرفیت ها به درستی بهره برداری شود. وی ادامه داد: جریان کار و فعالیت نباید معیوب و بیمار باشد که سرمایه گذار بعد از یکی دو سال فعالیت با مشکل مواجه شود و نتواند به کارش ادامه دهد.
به گفته استاندار نیروی کار جوان، مراکز تحقیقاتی، جاده، فرودگاه و … وجود دارد که باید در جهت تولید و افزایش ارزش افزوده حرکت کنیم.
فعالان خصوصی محور توسعه استان
استاندار با اشاره به این که مدیران دستگاه ها به عنوان کارگزار دولت، مجری بخشنامه ها و قوانین می باشند ، گفت: در چارچوب مدیریت بومی و محلی باید فعالان بخش خصوصی را محور توسعه قرار دهیم.
ملانوری به سند تدبیر، تلاش، توسعه استان اشاره و تصریح نمود: در قالب این سند باید تسهیل گر شرایط برای حضور و فعالیت بخش خصوصی باشیم. وی ادامه داد: شخصی که به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی در استان سرمایه گذاری می کند، باید به ازای امکانات، انفال و ذخایری که از استان در اختیار می گیرد، مسئولیت های اجتماعی را متقبل شود. استاندار تاکید کرد: مدیریت استان برای حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی در زمینه های مختلف، تمام قد ایستاده است. ملانوری افزود: مهمترین وظیفه ما این است که در قالب مدیریت بومی و محلی، موانع و مشکلات پیش پای سرمایه گذاران را رفع کنیم.
وی از دیدار چند روز گذشته خود با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت و خاطرنشان کرد: در این دیدار در راستای بهره برداری هرچه بیشتر از معادن استان مباحثی مطرح شد و مقرر گشت این موارد جمع بندی شده در سفری که به زودی وزیر به استان خواهد داشت، پیگیری شود.
استاندار تأکید کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی باید در مسئولیت های اجتماعی استان کمک کنند و استانداری دراین باره حمایت های لازم را انجام خواهد داد. ملانوری افزود: در همین راستا طی رایزنی هایی که با رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان شد، از ایشان خواستیم که حمایت و اسپانسری نجمه خدمتی، بانوی ملی پوش استان را بپذیرند.
انتقال سند اسناد مالکیت؛ دغدغه سرمایه گذاران منطقه ویژه
رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در این جلسه گفت: امیداوریم با نگاه باز و دید وسیع عالی ترین مقام دولت در استان نقطه عطفی در توسعه اقتصادی خراسان جنوبی شاهد باشیم. صفدری زاده افزود: منطقه ویژه اقتصادی توسط بخش خصوصی ۱۰۰ درصدی اجاد و اداره می شود که دارای دو سایت مرکزی و قطعه منفصله در مرز ماهیرود است که از لحاظ ارزی و کمیتی نقش زیادی در رشد و توسعه استان داشته است. صفدری زاده به اولین های سرمایه گذاران این منطقه در کشور اشاره و عنوان کرد: اولین پایانه صادراتی سنگ و فراورده های معدنی کشور، اولین واحد طراحی تولید و ساخت کوره های کاشی و سرامیک در کشور و خاورمیانه، اولین مرکز مبادلات تولید تجاری زرشک و زعفران و عناب، اولین مرکز شالیکوبی برنج با تکنولوژی جدید، اولین واحد تولید چرم مصنوعی در خراسان جنوبی جز دستاورد های این منطقه بوده است. وی اضافه کرد: با وجود مشکلات اقتصادی مانند تحریم های ضالمانه، خراسان جنوبی شرایط خوبی از نظر اقتصادی صنعتی و تجاری دارد.

امید بهترین سرمایه جامعه است
صفدری با بیان اینکه امید بهترین سرمایه جامعه پویا است، تاکید کرد: امیدواریم با حمایت ها و دلگرمی های استاندار به فعالان بخش اقتصادی و اجتماعی روند توسعه استان سرعت بیشتری بگیرد. ویبا بیان اینکه استعدادهای خراسان جنوبی کمتر کشف شده است گفت: با نگاه خوبی که استاندار دارد خوشبختانه علیرغم همه تنگناهای بودجه‌ای و متاثر از تحریم‌ها و فضای حاکم بر اقتصاد کشور به عنوان یک کارشناس مستقل توانسته در شرایط خوبی از حوزه تجاری، صنعتی و اقتصادی قرار بگیرد. رییس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: طبق قوانین و برنامه‌ها سازمان منطقه ویژه اقتصادی در منطقه محصور شده موظف به توسعه زیرساخت‌ها است اما ارتقای زیرساخت‌های بیرون از منطقه برعهده دولت است و باید جزو مصوبات سازمان برنامه و بودجه باشد.وی با قدردانی از مدیران استانی برای توجه به منطقه ویزه اقتصادی، گفت: سازمان های خدمت رسان استان حمایت های زیادی از این منطقه داشته اند که امیدواریم این حمایت ها برای توسعه زیر ساخت های منطقه ویژه استمرار داشته باشد. صفدری زاده با بیان اینکه یکی از دغدغه های منطقه ویژه اقتصادی بحث اسناد مالکیت اراضی است، تصریح کرد: با عنایت دستگاه‌های مربوطه و شورای عالی مناطق شاهد انتقال اسناد مالکیت و تفکیک آن باشیم و سند را برای وثیقه گذاشتن یا سایر موارد در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهیم. وی با قدردانی از تلاش های اداره گمرکات استان، افزود: مدیران اقتصادی استان برای توسعه استان انگیزه زیادی دارند. صفدری زاده با بیان اینکه توسعه نیازمند نیروهای متخصص است،عنوان کرد: در حوزه آموزش عالی باید رشته هایی همچون امور بازرگانی و امور مالی در استان ترویج داده شود تا در سال های آینده بر توسعه استان تاثیرگزار باشند.
افزایش صادرات اولویت اول استان
سرپرست اداره کل گمرکات خراسان جنوبی نیز در این جلسه عنوان کرد: در هشت ماه گذشته ۱۱۰ هزار و ۲۵۹ دستگاه کامیون در زمینه ترانزیت، صادرات و واردات از مرز ماهیرود تردد کرده‌اند که ۳۱ هزار دستگاه مربوط به حمل سوخت بوده است. حسن رحیمی زاده حجم صادرات استان را در این مدت ۴۴۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: از این میزان ۸۳ میلیون دلار صادرات قطعی بوده که از گمرکات استان انجام شده است. وی میزان واردات به استان را ۱۶ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در هشت ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل صادرات قطعی ۳۰ درصد و واردات ۹۴۰ درصد افزایش یافته است. سرپرست اداره کل گمرکات خراسان جنوبی تصریح کرد: صادرات سایر استان‌ها که از مبادی مرزی استان انجام شده نیز ۷۸ درصد، تغییرات وزنی ۶۶ درصد و میزان ترانزیت کالا نیز ۱۲ برابر افزایش یافته است. رحیمی زاده گفت: اولویت نخست استان افزایش صادرات است و امیدواریم به جایی برسیم که همه حجم تجارت ما صادرات شود و از افغانستان مسیری برای آسیای میانه و سایر کشورها باشیم.
فرمانده انتظامی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه در استان توانمندی و پتانسیل های زیادی وجود دارد، گفت: کاهش بیکاری به آرامش جامعه کمک می کند که خوشبختانه اقدامات مناسبی برای رفع بیکاری در استان شده است . سردار فرشید با بیان اینکه امینت باعث توسعه می شود، افزود: در منطقه ویژه اقتصادی اقدامات زیربنایی مناسبی انجام گرفته است
آمادگی جهاد کشاورزی برای واگزاری اراضی
رئیس جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: این سازمان همکاری های زیادی با منطقه ویژه اقتصادی داشته است. غلامرضا قوسی افزود: برای واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی به مساحت ۴۵۰ هکتار موافقت انجام شده و اراضی در اختیار منطقه ویژه قرار گرفته است. وی ادامه داد: اگر پروانه بهره برداری صادر شود، انتقال سند انجام خواهد شد و این اداره کل محدودیت در این باره ندارد.
پیشرفت ۷۰ دردصدی پروژه های تامین آب
مدیر عامل برق استان نیز در این جلسه گفت: برای تامین برق منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، ۲ بخش کوتاه‌مدت و بلندمدت در نظر گرفته شده است که در کوتاه‌مدت کمتر از ۱۰ مگاوات نیاز اولیه بود و در بلندمدت تا حدود ۶۰ مگاوات درخواست شده است. وی ادامه داد: برای تامین برق در طرح کوتاه مدت در ابتدا احداث خط فشار متوسط توزیع مستقیم از نزدیک ترین محل توزیع برق در ابتدای جاده شکراب به طول ۲۰ کیلومتر برنامه ریزی شد. مدیرعامل برق استان با بیان اینکه از اعتبارات سال ۹۶-۹۷ برای این پروژه استفاده شده، اضافه کرد: بخشی از این پروژه اجرا شد اما نیمه کاره باقی ماند که برای تکمیل این طرح ۵ میلیارد تومان نیاز است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی هم درباره حفر چاه آب برای منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: برای تامین آب خط انتقال به طول ۱۲.۵ کیلومتر اجرا شده و چاه به عمق ۱۳۰ متر نیز حفاری شده است. قندهاری با اشاره به پیشرفت ۷۰ دردصدی پروژه های تامین آب منطقه ویژه اقتصادی، افزود: ۲.۲ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده و برای تکمیل پروژه ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبار به زودی پروژه تکمیل و تحویل خواهد شد.
حمایت منطقه ویژه از بانوی المپیکی استان
در این بازدید استاندار از واحد تکنو لوژی ساخت و طراحی و راه اندازی کوره ها و خطوط کاشی و سرامیک در ایران، مجتمع تولید کاشی و سرامیک پرسلان بزرگترین واحد پرسلان شرق کشور، آذین چرم خاوران بزرگترین قطب تولید انواع چرم مصنوعی در شرق کشور و پایانه سنگ و فراورده های معدنی کشور بازدید کرد. همچنین در حاشیه این مراسم، منطقه ویژه اقتصادی استان، در قالب اولین مسئولیت اجتماعی، حمایت خود را با امضای تفاهم نامه ای از نجمه خدمتی به عنوان بانوی تیرانداز ملی پوش استان و اولین کسی که سهمیه المپیک کشور را دریافت کرد، اعلام نمود.

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام