رد کردن لینک ها

آتش در مینی پالایشگاه بیرجند فروکش کرد + فیلم

شعله‌های آتش در مخازن مینی پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با گذشت ۴۸ ساعت از شروع آتش سوزی، امروز (سه‌شنبه) با تلاش نیروهای آتش نشانی و امدادی خاموش شد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، مرحله دوم عملیات اطفای حریق در سومین روز آتش سوزی با حضور میدانی استاندار خراسان جنوبی و مسئولان مرتبط با موفقیت انجام شد.

مرحله اول عملیات جدید مهار آتش در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در پی برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران استان با حضور وزیر کشور از شامگاه دیروز آغاز و بعد از ساعتی دوباره آتش در یکی از مخازن شعله‌ور شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر آتش در مینی پالایشگاه مهار شده و در حال خنک‌سازی مخازن هستیم تا مانند شب گذشته مجدد آتش شعله‌ور نشود.

محمدعلی آخوندی افزود: از صبح امروز با تجدید قوا حرکت جدیدی را در چند جبهه با ترکیبی از اطفای حریق زمینی و هوایی آغاز کردیم.

وی گفت: قرار بر این بود اطفای حریق زمینی را انجام دهیم و در صورت نیاز از اطفای هوایی کمک بگیریم که براساس برررسی‌های انجام شده با هماهنگی تیم‌های حاضر در محل و پشتیبانی تانکرهای آب علیرغم اینکه آتش شدید بود اما مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: تا این لحظه مورد خاصی نداریم و آتش اطفا شده و عملیات خنک‌سازی را ادامه می‌دهیم امیدواریم دوباره آتش شعله‌ور نشود و این خنک‌سازی شاید تا  صبح فردا ادامه داشته باشد.

وی اظهار کرد: تقریبا از دیشب که درجه مخازن را از طریق لیرزی اندازه گرفتیم مشخص شد احتمال خطر و انفجار کم است لذا عملیات اطفای زمینی را با این دیدگاه که خطر و انفجار پایین بود، انجام دادیم.

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام