رد کردن لینک ها

آمادگی بخش خصوصی جهت ورود به بخش کشاورزی وایجاد جهش

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: بخش خصوصی آمادگی دارد تا در بخش کشاورزی در استان ورود کند تا در این بخش هم شاهد جهش اقتصادی باشیم و با نگاه ویژه ای که وجود دارد می‌‍شود گره ها را باز و به سمت جهش در حوزه اقتصادی رفت‌.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،مرتضی صفدری زاده در همایش توسعه و سرمایه گذاری در شهرستان سربیشه اظهار داشت: دولت مردمی سیزدهم نگاه ویژه به استان خراسان جنوبی دارد چرا که حضور معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور در سربیشه خود گواه این است و این توجه میتواند فرصت ویژه برای استان باشد.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه اهمیت توجه دولت به پیشرفت و ابادانی است اما چرا توسعه پیدا نمیکند؟ گفت: بنده معتقدم بخش خصوصی باید نگرش خود را به جامعه عوض کند و با وجود همه تهدیدهایی که عنوان میکنیم اما وجود مرز ماهیرود نشان داد که با اینکه نوپا است و تنها با گذشت ۸ سال از ایجاد و فعالیت این مرز، اما قابل مقایسه با مرزهای دیگر کشور است مرزهایی که قدمت ۷۰ساله دارند.

صفدری زاده با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد کالاهایی که از ایران به افغانستان صادر میشود از ماهیرود انجام میشود و این آمارها به گواه گمرکات است و حضور بخش خصوصی میتواند کاری کارستان کند چرا که سربیشه حرف های جدی برای گفتن دارد زیرا در حوزه کشاورزی از آن جایی که ۷۰ درصد جمعیت این شهرستان قوت آنها از طریق کشاورزی است باید گفت بخش کشاورزی حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به پتانسیل های بخش کشاورزی در سربیشه گفت: بنده معتقدم با همت مجموعه های کشوری در ۵ سال آینده میتوانیم بیش از ۲۰ هزار هکتار زیر کشت گونه های مختلف قرار گیرد چرا که در۱۰۰ کیلومتری سربیشه منابع ابی زیر زمینی زیادی داریم که اگر نجنبیم به سمت افغانستان میرود .

صفدری زاده با بیان اینکه ما تقاضا داریم در این خصوص بخش دولتی تسهیلگر باشد و اجازه بدهد بخش خصوصی در بخش کشاورزی ورود کند تا کار خوبی را رقم زند که در این راستا به عنوان یک پیشنهاد می‌گویم در حوزه کشاورزی میتوانیم فعالیت کنیم و از مجموعه دستگاهها میخواهیم اجازه دهند تا بخش خصوصی ورود کند تا در بخش کشاورزی جهش ایجاد شود و با نگاه ویژه ای که وجود دارد میشود گره ها را باز و به سمت جهش در حوزه اقتصادی رفت‌.

وی گفت: از معاون استاندار میخواهیم فضای خاصی در نمایشگاه فرهنگی صنایع دستی کشور که در تهران برگزار میشود فضای خاصی برای سربیشه در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی هم از آن جایی که در محور ترانزیتی کالا داریم میتوان با ایجاد مراکز خدماتی رفاهی برای رانندگان و غیره میتواند شغل ایجاد کند افزود: باید بخش خصوصی فعال تر شود اگر بخواهیم توسعه پایدار و مطمئن امنی داشته باشیم حضور فعال بخش خصوصی غیر قابل اجتناب است باید بخش خصوصی پای کار اید و علمداری کند با این نگاه هم ثروت ایجاد میشود و هم عارضه افت و اسیبهایی که از فقر نخواهیم دید و امید افزایش میدهد.

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام