رد کردن لینک ها

آینده درخشان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی /راه اندازی پردیس بین المللی در مرز برای پذیرش دانشجوی خارجی

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی سرمایه گذاری‌های خوبی با توجه به تامین زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی استان در حال انجام است  گفت:یکی از برنامه‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان در مرز راه اندازی پردیس بین المللی برای پذیرش دانشجوی افغان است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، حسین زارعی ظهر امروز در جلسه مشترک انعقاد تفاهم نامه بین سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی و دانشکده فنی حرفه ای دختران استان با اشاره به تعاملات خوب بین این دو نهاد اظهار داشت:تاکنون هفت جلسه مختلف بازدید از دانشکده فنی حرفه ای دختران و بازدید از برخی واحدهای مستقر در سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیرو این بازدیدها مقرر شد امروز تفاهم نامه همکاری بین دو نهاد سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی و دانشکده فنی حرفه ای دختران استان منعقد شود که در این راستا سه واحد آذین چرم، واحد صنایع نساجی آرمان الیاف آسیا و لوازم آرایشی همکاری خواهد بود.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به دغدغه تامین زیر ساخت لازم گفت:در تامین زیر ساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی شرایط به گونه ایست که صفر تا ۱۰۰ برعهده ما است و به جرات می‌توانیم اعلام کنیم  مجوز سرمایه گذاری کمتر از ۷۲ ساعت صادر می‌کنیم.

زارعی با تاکید بر اینکه روند صدور مجوز کمتر از ۷۲ ساعت در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی الگویی برای دیگر مناطق ویژه اقتصادی در کشور شده است گفت: روز به روز شاهد سرمایه گذاری‌های خوبی در منطقه ویژه اقتصادی استان هستیم که انتظار است با توجه به رویکردهای موجود ظرف یکی دو سال آینده بهترین منطقه ویژه اقتصادی در کشور باشیم.

وی ادامه داد:با توجه به وجود دو سایت منطقه ویژه اقتصادی یکی در بیرجند و دیگری در نقطعه صفر مرزی و نزدیکی با کشور افغانستان آمادگی راه اندازی دانشکده برای پذیرش دانشجویان افغان  داریم.

*گامهای خوب منطقه ویژه اقتصادی برای اشتغال جوانان

رئیس بسیج ادارات و کارخانه جات خراسان جنوبی هم در این دیدار با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی در خراسان جنوبی رویکرد خوب ویژه ای نسبت به اشتغال و صنعت دارد گفت:با توجه به اینکه سرمایه گذار اصلی منطقه ویژه اقتصادی استان فردی غیر بومی است اما دلش برای اشتغال می‌تپد واین روحیه برای ما قابل تقدیر است.

اکبری با بیان اینکه در برهه ای که قرار داریم ایجاد اشتغال اولویت اول در جامعه است که در این راستا منطقه ویژه اقتصادی گام‌های خوبی برداشته است گفت:فرهنگ کار دسته جمعی و گروهی باید در استان ترویج شود چرا که برکت در کار انفرادی نیست .

وی ادامه داد: باید همه تلاش کنیم تا بت بیکاری را بشکنیم.

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام