رد کردن لینک ها

اجتماع بزرگ سوگواران عاشورایی در بارانداز سرمایه گذاری استان +تصاویر

شور وغوغای حسینی در شب هفتم شهادت امام حسین در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برپا شد.

اجتماع بزرگ ۱۰ هزار نفری سوگواران عاشورایی با دعوت منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از عموم مردم و مسئولان همزمان با هفتمین شب شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایشان در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، همه دعوت بودند، شمارشان به چند هزار نفر می رسید ، پیر و جوان، مرد و زن ، کوچک و بزرگ همه و همه در هفتمین شب شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) از گوشه و کنار شهر  و روستاهای اطراف خود را به ۱۵ کیلومتری شهر جایی که همه ساله قرارشان است رسانده اند.

دروازه اقتصادی خراسان جنوبی همه ساله در چنین شبی به روی عاشقان اهل بیت باز می شود ، موکب هایی برپا و پرچم های عزا بر افراشته شده تا مجلسی در خورشأن سوگواران حسینی برگزار شود.

نماز مغرب و عشا که اقامه می شود کم کم خیل جمعیت به خیمه عزا وارد می شوند نیروهای بسیجی و مرزبانی، امدادی و نظامی همه در لباس خادم الحسین مشغول هدایت عزاداران هستند . زیارت عاشورا که قرائت شد با نوای دمام زنان مجلس حال و هوای دیگری گرفت.

با هر نوای دمام زنان که در عطر سپند می پیچد و به گوش می رسد اشک های عزاداران هم به گونه می لغزد و همنوا با ذکر یاحسین ذاکر اهل بیت آرزوی کربلایی شدن در دلشان تازه می شود.

 جوانان دمام زن را با نگاه های آغشته به اشک بدرقه می شوند و سیل جمعیت از مردم و مسئولان دوشادوش هم پای منبر عزا می‌نشینند.

واعظ دعوت شده به این محفل عزا همگان را به وجدان پاک و بیدار به عنوان راهی برای هدایت دعوت کرد و گفت: علم آموزی، محاسبه و تحلیل به واسطه عقل و اندیشیه نیز از راه های رسیدن انسان به رشد و کمال است.

حجت الاسلام مرتضی وافی به جوانان توصیه کرد: از تجربه ها در مقابل آسیب ها و تهدیدات بهره گیرند و به عنوان یک راه نجات به تجربه های تاریخی و شخصی بنگرند.

وی با اشاره به مشکلات و آسیب هایی که جامعه روز را درگیر کرده اظهار داشت: اگر گوشی برای شنیدن باشد تجربیات دیگر راه نجات انسان خواهد بود.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به لزوم بازخوانی وقایع عاشورا اشاره کرد و گفت: برپایی مجلس عزا در ایام محرم چند خاصیت دارد که یکی از آنها گشودن چشم انسان به وقایع تاریخی است.

وی با بیان اینکه حقایق تاریخی از محل همین روضه ها روشن می شود ادامه داد: مجالس روضه محرم محفل انسان سازی است و از این رو دعوت جوانان به چنین محافلی ارزشمند است.

وی با اشاره به تحولات روحی که انسان از برگزاری محافل عزای اهل بیت کسب می کند عنوان کرد: اصل جریان روضه امام حسین توسل و گریه بر مصایب کربلا است  که دشمن هم برای از بین بردن این اصل مهم سرمایه گذاری های کلانی می کند تا به خصوص جوانان را از دستگاه انسان سازی امام حسین (ع) دور کند.

حجت الاسلام وافی با تاکید بر اینکه هیات های مذهبی کانون های جهاد تبیین هستند ادامه داد: متاثر شدن انسان از یادآوری مصایب کربلا موجب جلا دادن روح شده و این در مسیر انسان سازی بسیار ارزشمند است. در پایان این مراسم نیز آیین سنتی سینه زنی با مداحی حاج امیر عارف برگزار شد .

انتهای پیام/

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام