رد کردن لینک ها

اجرای خط توزیع برق منطقه ویژه اقتصادی بیرجند یکی از پروژه‌های اولویت‌دار و نیمه‌تمام استان و از پروژه‌های کلیدی حوزه اقتصادی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

?️ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: اجرای خط توزیع برق منطقه ویژه اقتصادی بیرجند یکی از پروژه‌های اولویت‌دار و نیمه‌تمام استان و از پروژه‌های کلیدی حوزه اقتصادی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

?️مهدی دادگر روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی استاندار خراسان جنوبی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند افزود: بخشی از خط توزیع برق منطقه ویژه اقتصادی به طول ۲۲ کیلومتر انجام شده است و بقیه برای تکمیل به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

?️وی بیان کرد: برای تامین برق و زیرساخت‌های مناطق ویژه اقتصادی برابر ماده ۸۱ قانون الحاق دو باید پیش بینی اعتبار شود.

?️مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: برای تامین برق منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، ۲ بخش کوتاه‌مدت و بلندمدت در نظر گرفته شده است که در کوتاه‌مدت کمتر از ۱۰ مگاوات نیاز اولیه بود و در بلندمدت تا حدود ۶۰ مگاوات درخواست شده است.

?️وی تصریح کرد: برای کوتاه‌مدت طرحی را که تهیه کرده‌ایم که احداث یک خط فشار متوسط توزیع برق از نزدیک‌ترین پست توزیع در ابتدای جاده شکراب بیرجند به طول ۲۲ کیلومتر است.

?️دادگر گفت: عملیات اجرایی این خط توزیع از محل اعتبار استانی سال ۹۶ و ۹۷ آغاز شد و بخشی از پروژه اجرا شده اما بخشی به دلیل نبود اعتبار پروژه نیمه‌تمام باقی مانده است.

?️وی عنوان کرد: به فراخور استقرار منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از ظرفیت‌های موجود در مجاورت منطقه برای برق‌رسانی استفاده شده است اما مستقیم به نام منطقه ویژه اقتصادی امکان تعریف پروژه نداشتیم و از منابع دیگر برای این منظور استفاده کردیم.

?️مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در نهایت برای ۱۱ سرمایه‌گذار یک میلیون ولت تامین برق انجام شده اما کفایت سرمایه‌گذاران جدید مستقر در منطقه ویژه اقتصادی را نمی‌کند و لازمه آن تکمیل خط انتقال است.

?️وی افزود: پروژه خط انتقال برق منطقه ویژه از سال ۹۶ آغاز شد اما محدودیت‌های مالی اجازه نداد منابع این طرح تامین و خط تکمیل شود.

?️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی هم درباره حفر چاه آب برای منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: برای تامین آب خط انتقال به طول ۱۲.۵ کیلومتر اجرا شده و چاه به عمق ۱۳۰ متر نیز حفاری شده است.

?️احمد قندهاری با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی تامین آب در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند اظهار داشت: حجم تامین آب ۳۰ لیتر برنامه‌ریزی شده اما تا ۵۰ لیتر قابلیت پمپاژ دارد.

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام