رد کردن لینک ها

استاندار خراسان‌جنوبی: نباید به‌بهانه حفظ محیط زیست سرمایه‌گذاران را فراری داد‌

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: دستگاه‌های متولی باید بین حفظ محیط زیست و حمایت سرمایه‌گذار تعادل برقرار کنند و به‌بهانه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی سرمایه‌گذاران را فراری ندهند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،جواد قناعت در مراسم گرامیداشت ۱۵ اسفند روز درختکاری که در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد، کاشت نهال و برگزاری روز درختکاری در منطقه ویژه اقتصادی را حاوی دو پیام خواند و اظهار داشت: پیام نخست این است که فعالان اقتصادی نباید به‌بهانه فعالیت اقتصادی، محیط زیست و منابع طبیعی را از بین ببرند و پیام دوم اینکه منابع طبیعی و محیط زیست هم نباید به‌بهانه حفظ محیط زیست جلوی فعالیت‌های اقتصادی را بگیرد.

وی با تصریح به اینکه “کنار حفظ محیط زیست باید برای جذب سرمایه‌گذار، انعطاف‌های لازم را نیز داشته باشیم” گفت: همان‌طور که از فعالان اقتصادی انتظار است در هرگونه فعالیت اقتصادی، پیوست محیط زیستی و منابع طبیعی داشته باشند، به همان اندازه از منابع طبیعی و محیط زیست هم انتظار می‌رود کنار حفظ منابع طبیعی استان، پیوست صنعتی و اقتصادی داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هرساله در ۱۵ اسفند، همزمان با غرس نهال بر حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تأکید دارند و در این زمینه فرهنگ‌سازی می‌کنند گفت: هیچ چیزی بالاتر از حفظ محیط زیست و درختکاری نیست.

قناعت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان بزرگ و تأکید ایشان بر بهره‌برداری از ذخایر و معادن جنوب خراسان بزرگ (خراسان جنوبی فعلی) متذکر شد: نخبگان استان و دستگاه‌های متولی مرتبط باید بین حفظ محیط زیست و حمایت سرمایه‌گذار تعادل برقرار کنند و به‌بهانه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، سرمایه‌گذاران را فراری ندهند.

وی تأکید کرد: اگرچه محیط زیست حیاتی و کلیدی است اما استان باید از منافع حوزه اقتصادی و معدنی نیز بهره‌مند شود.

استاندار خراسان جنوبی با یادآوری اینکه درخت ضامن سلامتی محیط زیست است به احادیث متعدد در زمینه اهمیت درختکاری اشاره و تصریح کرد: کاشت درخت و توسعه فضای سبز سبب کاهش آلاینده‌ها، افزایش تولید اکسیژن، تعدیل آب‌‌وهوا، کنترل آب‌های سطحی، پاکیزگی هوا و آرامش روحی می‌شود.

قناعت برگزاری مراسم درختکاری در ۱۵ اسفند ماه را یک حرکت نمادین خواند و با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در این زمینه، خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از کشورهای در حال توسعه دنیا به جنگل‌ها و محیط زیست دست برده‌اند که ادامه این روند، سبب از بین رفتن محیط زیست شده است بنابراین درختکاری از کارهایی است که می‌توان در راستای نجات هوا و فضای کشورها انجام داد.

به‌گفته وی، اگر در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کوتاهی شود، مثل آن است که زمین ریه‌های خود را از دست بدهد.

قناعت ادامه داد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی، استانی خشک است باید در کاشت درختان حساب‌شده‌تر عمل کنیم و بر اساس موقعیت جغرافیایی نسبت به انتخاب گونه گیاهان به‌درستی عمل شود.

انتهای پیام/

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام