رد کردن لینک ها

استاندار مطرح کرد:منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از مناطق نمونه کشوری

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قانونی و لازم الاجراست و نباید روی کاغذ بماند و باید اجرایی شود،گفت:منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از مناطق نمونه کشوری است

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، دکتر جواد قناعت در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه نگاه مثبت دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره و فضای جلسه را فضا را کارشناشی شده و قابل قبولی دانست و خواستار همراهی و تعامل بیشتر فعالین اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی شد.

وی ادامه داد :مدیران واحدهای صنعتی و دستگاه اجرایی قبل جلسه کارگروه تسهیل با هم جلسه داشته باشند و به هر توافقی که رسیدند در حکم مصوبه استاندار و کارگروه بشمار می رود. تغییر نگاه ها در مجموعه مدیریتی استان باید باشد.

وی اذعان داشت:فضای امروز استان فضای کار و تلاش و تغییر نگاه هاست و نشان می دهد دستگاه های اجرایی بیشتر پای کار آمده اند و سرمایه گذاران دستگاه های اجرایی را مانع نمی بینند بلکه تسهیل کننده می دانند ولی هنوز جای کار هست.

عملکرد ۶ ماهه کارگروه آسیب شناسی شود

استاندار خراسان جنوبی خواستار آسیب شناسی عملکرد کارگروه تسهیل در ۶ ماهه نخست امسال ظرف یک ماه آینده شد و گفت: از ظرفیت ستاد تسهیل ملی برای رفع مشکلات استان استفاده شود و من حاضرم نامه سفید را امضا کنم تا فعالان اقتصادی و مدیران اجرایی پیگیر موانع و مشکلات باشند.

قناعت اذعان داشت:انتظار داریم دستگاه های اجرایی نسبت به شناسایی ظرفیت های جدید واحدهای صنعتی و معدنی در قالب طرح های توسعه ورود پیدا کنند.

احیای ۱۹۹ واحد راکد در سال گذشته

وی افزود : طرح خوبی سال گذشته در حوزه معاونت اقتصادی استان تحت عنوان طرح نهضت فعال کردن واحد های راکد و نیمه فعال رقم خورد که حدو د ۴۰۰ واحد شناسایی و از این تعداد ۱۹۹ واحد فعال شدند و امسال هم باید احیای واحدهای نیمه تعطیل و راکد در دستور قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی خواستار استفاده از ظرفیت سازمان های توسعه ای در کشور مثل ایمیدرو شد و گفت: سال گذشته چند اتفاق خوب در استان رقم خورد ولی کافی نیست. بانک های استان در حوزه سرمایه گذاری و تولید ورود پیدا کنند

قناعت بیان کرد:انتظار می رود دستگاه ها و بانک ها نسبت به اجرایی شدن مصوبات کارگروه تلاش کنند و گزارش عملکردشان را تا یک ماه آینده ارائه کنند .

وی از بانک های استان خواست منابع داخلی خود را بسمت سرمایه گذاری و تولید هدایت کنند ودر ادامه افزود: دستگاه های نظارتی همراهی خوبی در سال گذشته داشته اند.

وی عنوان کرد:خط قرمز ما باید توسعه استان باشد که این مهم در گرو اتحاد و اتفاق نظر بخش دولتی و خصوصی محقق می شود. وی خواستار حضور مدیران اجرایی در واحدهای تولید و رصد میدانی مشکلات شد و افزود : این موضوع باید در اولویت ادارات متولی و پیشران اقتصادی باشد و باید گزارش این بازدیدها ظرف یک ماه آینده به کارگروه ارائه دهند.

قناعت ادامه داد : بهره مندی از اعتبارت ملی برای توسعه زیر ساخت های استان باید توسط مدیران در تهران پیگیری شود نباشد بنشینیم چون برایمان پول نمی شود.

وی افزود : از وزیر، معاونان و کارشناسان وزارت خانه ها باید مدیران استان را بشناسند و یک مدیر باید سمج و پیگیر باشید و از این ظرفیت ملی استفاده کند و قطعا استان متضرر نمی شوند.

وی از سرمایه گذاران هم خواست به تعهدات خود پایبند باشند و عمل کنند.

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام