رد کردن لینک ها

استقرار صنایع تبدیلی تکمیلی در دستور کار منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی قرار گیرد

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی خراسان جنوبی گفت: مرز ماهیرود پتانسیل خوبی برای استان است که می‌توان مواد اولیه و محصولات کشاورزی را از افغانستان وارد کرد و با استقرار صنایع تبدیلی تکمیلی ارزش افزوده بیشتری نصیب استان کرد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، علیرضا خامه‌زر در حاشیه نمایشگاه معرفی بسته‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به  نسبت خیلی از مناطق ویژه کشور  با توجه به هماهنگی و مدیریت  منسجمی که دارد و  زیر ساخت‌های آن تامین شده، موفق بوده است.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در زمینه  تولید و خدمات سرمایه‌گذاری و  سایت اقماری آن در مرز  ماهیرود در حوزه  خدمات بازرگانی فعالیت چشمگیری دارد و پتانسیل خوبی برای  استان بشمار می‌رود. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی خراسان جنوبی به استقبال سرمایه‌گذاران از منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی و جذب سرمایه خوبی هم که در آن انجام گرفته، اشاره و عنوان کرد: صدور مجوزها در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی خیلی روان و بدون مشکل انجام می‌شود که انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در آن انجام گیرد. 

وی اظهار امیدواری کرد: با استقرار صنایع تبدیلی تکمیلی در حوزه معدن و کشاورزی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ارزش افزوده بیشتری عاید استان شود و  از خروج مواد خام هم  جلوگیری شود. 

خامه‌زر افزود: این نمایشگاه‌ها مخاطبان خاص خود را دارد و صاحبان سرمایه به اینجا رفت و آمد می‌کنند و زمینه‌های سرمایه‌گذاری را در مناطق مختلف بررسی می‌کنند و اگر بتوانیم منطقه ویژه را خوب معرفی کنیم قطعا جذب سرمایه هم خواهیم داشت. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی خراسان جنوبی افزود: مرز یکی از پتانسیل‌های خراسان جنوبی است که می‌توان مواد اولیه و محصولات کشاورزی را  کشور افغانستان وارد و  در منطقه ویژه بسته بندی کرد و به سایر کشورها صادر کرد.

خامه‌زر بیان کرد: از این طریق برای استان خراسان جنوبی ارز آوری و ارزش افزوده و اشتغال ایجاد خواهد شد و می‌توان بخشی از این محصولات را به کشورهای ثالث صادر  و بخشی را هم در داخل کشور مصرف کرد. 

وی بیان کرد: تیم اقتصادی استان اعم از بخش خصوصی و دولتی در کنار هم در این نمایشگاه حضور یافته تا در تعامل چند سویه زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر را برای خراسان جنوبی فراهم کنیم.

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام