رد کردن لینک ها

بازدید استاندارمحترم از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

  • ?استاندار در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی عنوان کرد :
  • ?همزمان با سال جهش تولید سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۸۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی
  • ?استاندار خراسان جنوبی ظهر امروز از واحدهای تولیدچرم و کارخانه در دست احداث سرامیک مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بازید و از نزدیک در جریان روند فعالیت این واحدها قرار گرفت.
    ?استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در روزهای ابتدای حضور در استان در سال ۹۷ بازدیدی از منطقه ویژه اقتصادی داشته اظهار داشت : اقدامات خوبی در حوزه‌های زیر ساختی و سرمایه‌گذاری صورت گرفته و پیشرفت قابل توجهی داشته است.
    ?معتمدیان با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی یکی از مناطق ویژه اقتصادی موفق در سطح کشور است گفت : سه دلیل عدم اتکاء به منابع دولتی، اجرای کارهای زیر ساختی و سرمایه‌گذاری در بازه زمانی کوتاه مدت و داشتن روحیه جهادی و پیگیری مستمر مدیران این مجموعه باعث وجه تمایز منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در سطح کشور شده است.
    ?وی ادامه داد : منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، تنها منطقه ویژه اقتصادی در سطح کشور که دارای قطعه منفصله در مرز ماهیرود می باشد و این در کشور منحصر به فرد است.
    ?استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت :تاکنون ۴۹ واحد اقتصادی ثبت قرارداد و درخواست سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی داشته اند که ۱۶ واحد با سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.
    ?معتمدیان افزود : ۳۴ واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
    ?استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد :سه واحدی تولیدی کارخانه پرسیلیس با ظرفیت تولید سالانه ۲۵ هزار تن و کارخانه تولید کاشی و سرامیک با ظرفیت سالانه ۱۰ میلیون متر مربع با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان و اشتغال ۴۰۰ نفر، و کارخانه پوشاک و نساجی با سرمایه‌گذاری ۱۱۰میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
    ?وی افزود : تا پایان سال جاری بیش از ۸هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال ۱۸۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی صورت خواهد گرفت.
    ?معتمدیان با بیان اینکه ۴۱۲ درصد افزایش ترانزیت در سال ۹۸ از مرز ماهیرود صورت گرفته است بیان داشت : خوشبختانه بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، علیرغم تمام محدودیت های موجود از لحاظ وزنی ۴۴ درصد و از لحاظ ترانزیت ۴۱۲ درصد در سال ۹۸ افزایش صادرات صورت گرفته است.
  • ?وی ادامه داد :از سوی دولت افغانستان درخواست ۲۴ ساعته شدن مرز ماهیرود مطرح که با نظر موافق بدنبال اخذ مجوز های لازم از دولت جهت ۲۴ ساعته شدن مرز ماهیرود هستیم که این مهم در اقتصاد استان و کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت.
    ?معتمدیان یکی از وظایف دولت را کمک به تامین زیر ساخت ها در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال عنوان کرد و گفت : مشکلات گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی مرتفع و مشکلات باقی مانده در حوزه امور منابع آب و برق در دستور کار جهت انجام در اسرع وقت قرار گیرد.
    ?در این بازدید که بیش از سه ساعت به طول انجامید مدیران کل گمرک، گاز، برق، امور منابع آب ، مخابرات و مدیر سازمان منطقه ویژه اقتصادی گزارشی  از اقدامات صورت گرفته بیان کردند .

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام