رد کردن لینک ها

بازدید نمایندگان نهاد ریاست جمهوری از مرز ماهیرود/ تاکید بر استفاده بیشتر از فرصت‌ها

در بازدید نمایندگان نهاد ریاست جمهوری از مرز ماهیرود بر استفاده بهتر از فرصت‌ها و مزیت‌های بازارچه های مرزی استان تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، نمایندگان نهاد ریاست جمهوری با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری از مرز ماهیرود بازدید کردند.
طی این برنامه، بخش های مختلف مرز ماهیرود شامل پایانه مرزی، گمرک، بازارچه مرزی میل ۷۸ و سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی بازدید شد و آخرین وضعیت، ظرفیت ها و مشکلات هرکدام از این بخش ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
در پایان این بازدید، نشستی با حضور مدیران سازمان های مستقر در مرز به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد.
طالبی در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت مرزهای استان و همچنین شرایط کشور افغانستان، اظهار داشت: با توجه به موقعیت و ظرفیت های استان در حوزه تجارت خارجی و بازارچه های مرزی، درخواست و انتظار ما از مسئولین ملی، توجه و کمک به توسعه و تکمیل زیرساخت های مرز در بخش های مختلف امنیتی و اقتصادی است.
وی با بیان این مطلب که پیش نیاز و الزام هرگونه فعالیت اقتصادی، تأمین امنیت مناسب و پایدار است، خاطرنشان کرد: به لطف خدا و تلاش شبانه روزی نیروهای مرزبانی و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی، شاهد امنیت خوبی در مرزهای مشترک استان با کشور افغانستان هستیم.
معاون استاندار اظهار امیدواری کرد؛ با تکمیل زیرساخت های مورد نیاز و همچنین صدور برخی مجوزها و اختیارات به استان، شاهد توسعه روابط اقتصادی و تجاری با افغانستان و در نتیجه رونق اقتصادی خراسان جنوبی و ارتقاء معیشت مرزنشینان باشیم.‌
در این نشست نمایندگان نهاد ریاست جمهوری نیز ضمن اشاره به اهمیت توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و به ویژه افغانستان، اظهار داشتند؛ جهت استفاده بهتر و بیشتر از فرصت ها و مزیت های فراوان مرز ماهیرود و بازارچه های مرزی استان در راستای توسعه تجارت خارجی و رونق اقتصادی منطقه، پیگیری و اقدام لازم درخصوص موضوعات و درخواست های مطرح شده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام