رد کردن لینک ها

بازگشت رونق به مرز ماهیرود|بزرگترین واحد تولید پارچه شرق راه اندازی می شود

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: ثبات نسبی در افغانستان و پیگیری های مقامات استانداری از علل بازگشت رونق اقتصادی به مرز ماهیرود است .

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،حسین زارعی صبح امروز درجمع خبرنگاران اظهارکرد: بعد از اینکه طالبان بر افغانستان حاکمیت پیدا کرد همه مرزهای مشترک ایران و این کشور همسایه  تا حدود چهار ماه به نوعی تعطیل و یا نیمه تعطیل بود و تنها مرز فعال در این مدت ماهیرود بود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فعالیت ماهیرود نیز در آن مدت حدود ۶۰ درصد کاهش یافت، ادامه داد: اما در دو ماه اخیر مجدد به ریل افزایشی صادرات برگشتیم که علت آن را باید ثبات نسبی افغانستان دانست.

زارعی با تأکید بر اینکه برای تیم اقتصادی استانداری مرز و فعالیت های اقتصادی در مرز حائز اهمیت است، گفت: بر این اساس هر هفته جلسات متعددی در این خصوص گرفته می شود و این مسئله نیز از دیگر عوامل بازگشت رونق به مرز ماهیرود در دوماه اخیر است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: دربازار افغانستان نباید از رقبای تجاری خود چون پاکستان، چین و روسیه غافل شویم چرا که این سه رقیب به شدت به دنبال کسب فرصت و بازاریابی در کشور افغانستان هستند.

زارعی با اشاره به بازدید اخیر معاون امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از تعدادی واحدهای تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: یکی از این واحدها واحد تولیدی رادمان بافت سزاوار است که امسال کار تولید جوراب، لباس و … را در فاز یک با اعتبار و سرمایه‌ای بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان و اشتغال زایی برای ۵۰ نفر آغازکرده است.

بزرگترین واحد تولیدی پارچه در شرق راه انداری می شود

 وی با اشاره به اینکه فاز دوم این واحد تولیدی تا دو ماه دیگر شروع به فعالیت کرده و شاهد راه اندازی بزرگترین واحد تولیدی پارچه در شرق کشور خواهیم بود، اظهارکرد: اعتبار لازم برای راه اندازی فاز دوم این واحد تولیدی ۲۵ میلیارد تومان است.

زارعی افزود: در این واحد تولیدی از صفر تا صد کار یعنی از نخ تا پارچه و لباس را خودشان انجام خواهند داد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی دیگر از واحدهای مورد بازدید توسط معاون امور اقتصادی استاندار واحد صنایع شیمیایی پتروپاس انرژی پویا است، یادآور شد: میزان سرمایه گذاری این واحد تولیدی ۳۵ میلیارد تومان بوده است و در این واحد هیدروکربن سبک و سنگین تولید می شود.

زارعی با بیان اینکه یکی دیگر از واحدهایی مورد بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار واحد آبتین تجار است که در زمینه فراوری محصولات کشاورزی و گیاهان دارویی فعالیت دارد، بیان کرد: برای راه اندازی فاز اول این پروژه ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی یادآور شد: برای راه اندازی واحد تولید کاغذ تحریر در منطقه ویژه اقتصادی نیز ۲۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که این واحد نیز مورد بازدید مقامات استانداری قرار گرفت.

 زارعی گفت: در مورد واحد تولیدی لوازم آرایشی (تولید عطر، کرم و …) در منطقه ویژه اقتصادی نیز  ۹۰ درصد دستگاه های مورد نیاز آن آماده نصب است و مجوزهای لازم را نیز را نیز اخذ کرده است.

انتهای پیام/

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام