رد کردن لینک ها

برگزاری اولین همایش هدایت و شیوه های نوین کارآفرینی در خراسان جنوبی به همراه تصاویر

اولین همایش هدایت شغلی و شیوه های نوین کارآفرینی ایثارگران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با حضور جمع زیادی از فرزندان شهدا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی حسین زارعی، در اولین همایش هدایت شغلی وشیوه های نوین کارآفرینی ایثارگران شهرستان بیرجند اظهارداشت: خوشبختانه در تامین زیرساخت ها در این سازمان مشکل خاصی نداریم.

وی گفت: تجار افغانستانی برای برقراری روابط تجاری با کشور از طریق مرز ماهیرود رغبت زیادی دارند.

به گفته وی به لحاظ زیرساختی همه امکانات از جمله آب، برق، گاز و اینترنت برای ورود سرمایه‌گذاران در مرز ماهیرود به همت دولت و بخش خصوصی فراهم است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: با وجود تحولاتی که در کشور افغانستان رقم خورد حتی یک روز هم مرز ماهیرود تعطیل نشد که این نشان از امنیت پایدار حاکم بر این سایت مرزی است.

زارعی گفت: استقبال خیلی خوبی در حوزه سرمایه گذاری در مرز ماهیرود انجام گرفته و تاکنون با ۴۷ واحد سرمایه گذاری قرارداد منعقد شده که ۲۷ واحد به بهره‌برداری رسیده و ۲۰ واحد هم در دست احداث است.

زارعی از انعقاد قرار داد ایکس ری توسط بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی در سایت مرزی ماهیرود خبرداد.وی گفت:به لحاظ زیرساختی همه امکانات از جمله آب، برق، گاز و اینترنت برای ورود سرمایه گذاران در مرز ماهیرود به همت دولت وبخش خصوصی فراهم است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از برقراری ۱۳ سال معافیت مالیاتی از هنگامی که واحدی به بهره برداری میرسد خبر داد وافزود:ما در سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در جوار صنعت دانشگاه علمی کاربردی داریم که برخی از رشته هایی که مورد نیاز واحدهای صنعتی است را با پذیرش دانشجو برگزار می کنیم.

زارعی با بیان این که به عنوان مثال رشته ایمنی وبهداشت مورد نیاز در کارخانه جات بود که ما در سالهای گذشته این رشته را در دانشگاه علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی دایر ودانشجو پذیرش کردیم گفت:به جرات میتوان گفت ۸۵درصد دانشجویانی که در دانشگاه علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی استان خراسان جنوبی تحصیل کردند وارد بازار کار شدند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی منطقه ویژ ه اقتصادی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه ما در این دانشگاه به دنبال این هستیم تا ذهنیت دانشجویان را به سمت فضای اشتغال وکسب وکار تغییر دهیم.

یزدانی با بیان اینکه در گام نخست باید بیاموزیم که چگونه در این فضا رشد کنیم تا بتوانیم برای خود کارآفرین وکسب وکاری ایجاد کنیم افزود: سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با وجود اینکه از زمان راه اندازی ان مدت زمان زیادی سپری نمیشود اما در همین مدت توانسته است به خوبی در کشور بدرخشد که این امر با جنس نگاه مدیریت در این سازمان رقم خورده است.

وی با اشاره به این که سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از همان ابتدا نگاه توسعه همه جانبه برای استان داشت افزود: بعد از راه اندازی سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با توجه به نوع نگاهی که برمبنای توسعه استان بود، مقرر شد حلقه مفقوده بین دانشگاه وصنعت با راه اندازی مرکز علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی رقم خورد.

وی با بیان اینکه همه هدف ما در ایجاد دانشگاه علمی کاربردی در منطقه ویژه اقتصادی براین بود رشته های مورد نیاز صنعت استان را داشته باشیم افزود: برمبنای نیاز واحدهای صنعتی رشته دانشگاهی و مرکز علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شد.وی با اشاره به این که هیچ دانشجوی دانش آموخته ای که در این دانشگاه درس خوانده باشد اما وارد فضای کسب و کار نشده باشد نداریم ادامه داد: همواره تلاش میکنیم دورههای کوتاه مدت انگیزیشی، کوتاه مدت مهارت محور را برگزار کنیم .

یزدانی اضافه کرد: آماده برگزاری همه دوره ها با توجه به نیاز بازار هستیم و نگاه ما در دانشگاه علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی توسعه ای وتربیت نیروی ماهر است.

کارآفرین موفق منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه تعریفی به نام کارآفرینی و شعل آفرینی داریم اظهار داشت: شغل آفرینی هنگامی رخ میدهد که فرد کسب و کار خود را گسترش میدهد روند و ایده خود را تقویت میکند.اماکار آفرینی خلق ایده فرایند برای تولید یک محصول است آنچه دنیا به دنبال آن است و دنیا به آن نیاز دارد کارآفرینی است.

عابدی افزود: کارآفرینی به عبارتی دیگر ایده جدید برای تولید جدید خدمت جدید است و هر آدمی نمی تواند وارد آن شود چرا که باید ایده پرداز باشد و طرح داشته باشدوی با اشاره به این که در همه ایام کار کنید و با خلاقیت و امید از فرصت ها انگیزه ایجاد کنید

وی گفت: نیروی کار خلاق با اراده وبا پشتکار باشید چرا که کارآفرینی و خلاقیت زن و مرد و سن و سال نمی شناسد به عبارتی دیگر کارآفرینی مرز ندارد.

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام