رد کردن لینک ها

برگزاری مراسم عزاداری هفتمین روز شهادت امام حسین(ع) و یارانش به میزبانی سازمان منطقه ی ویژه ی اقتصادی استان:

برگزاری مراسم عزاداری هفتمین روز شهادت امام حسین(ع) و یارانش به میزبانی سازمان منطقه ی ویژه ی اقتصادی استان:
? مراسم سخنرانی و عزاداری هفتمین روز شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت روز گذشته طبق روال سالهای اخیر به همت و میزبانی سازمان منطقه ی ویژه ی اقتصادی استان برگزار شد.
در این مراسم باشکوه و معنوی که با رعایت تمامی پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی برگزار گردید، ابتدا نماز جماعت ظهر و عصر اقامه شد و سپس یکی از وعاظ قم در سخنانی با بیان اینکه دعوای حق و باطل در عالم از لحظه ی امتناع ابلیس از سجده بر حضرت آدم و سوگند او برای گمراه کردن آدمیان آغاز شد، گفت: ابلیس، زمینه ی گمراهی آدمیان را به فراخور خودشان فراهم می کند و برای گمراه کردن هر فرد، خانواده و اجتماع، در مقابل حرکت اخیرشان مانع ایجاد می نماید.
?حجت الاسلام والمسلمین سید حسین آقامیری افزود: در ظهر عاشورا لشکر ۳۰ هزار نفری عمر سعد در مقابل سپاه ۷۲ نفری امام حسین(ع) قرار گرفت و این لشکر از هر نظر اعم از موقعیت استقرار و جایگیری، تعداد نیرو و تسلیحات و تجهیزات، اشراف بر آب فرات و…. از سپاه امام حسین (ع) سر بود اما ابا عبدالله(ع) برای عبور از این مانع بزرگ توقف نکرد، ایستاد و پشیمان هم نشد.
وی اضافه کرد: امام حسین(ع) در برابر بدترین موانع، صبر کرد به طوری که ملائکه ی الهی متعجب شدند و لذا نام و یاد امام حسین(ع) که پیکر مطهرش قطعه قطعه گردید، زنده ماند و جاودانه شد اما از یزید و عمر سعد هیچ اثری بر جا نمانده است.
?حجت الاسلام آقامیری تصریح کرد: موانع در مکتب ما نه تنها عامل توقف و عقب نشینی نیست بلکه عامل رشد است به شرطی که در مقابل موانع، خدایی و مومنانه عمل نماییم و قطعا مقتضی انسان در برابر موانع به خاطر خدا صبر و تحمل پیشه کند خداوند نیز گره از کارش می گشاید.
وی با ذکر اینکه دنیا محل اجر و مزد نیست بلکه محل امتحان است، اظهار کرد: خداوند هر فردی را به طریقی مورد امتحان قرار می دهد به عنوان مثال همین شیوع ویروس کرونا به عنوان یک مانع بر سر راه عزاداری محرم، به نوعی یک امتحان بود که مردم ما نشان دادند با وجود این ویروس، ضمن رعایت نکات بهداشتی عزاداری خود برای امام حسین(ع) را ترک نمی کنند.
?وی در پایان گفت: دنیای امروز به اندازه ای که بر سر سفره ی عاشورا نشسته بر سر هیچ سفره ای ننشسته و این معجزه ی امام حسین (ع) است.
?در ادامه ی این جلسه، سید سعید نریمانی از مداحان کشوری به روضه خوانی و نوحه خوانی پرداخت.

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام