رد کردن لینک ها

بهره‌مندی واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از تسهیلات تبصره ۱۸

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: مقرر شده است واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از منابع تسهیلاتی تبصره ۱۸ بهره‌ند شوند.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،مرتضی ذاکریان در جلسه هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اظهار داشت: با وجود اینکه نسبت به دو مرز  دوغارون و  میلک، مرز ماهیرود سابقه کمتری دارد و  به عبارتی گمرکی جوان هستیم  اما آمار صادرات و ترانزیت ما حاکی اخبار خوش و روند افزایشی است اما انتظار است با روش نوین و به روز  به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه مرز ماهیرود باعث افتخار همه ما است گفت: اگر بتوانیم صرافی را در مرز ماهیرود ایجاد کنیم بسیار مثمر ثمر خواهد بود. با توجه به  تعامالات خوبی که در حال جریان است و داد و ستدها وجود صرافی در مرز گامی موثر است.

وی بیان کرد: حوزه اقتصادی استان، دستگاه‌های تابعه همراهی و تعامل وجود دارد و خیلی از موضوعات با وحدت نگاه در حال رقم خوردن است. در امر صادرات رتبه خوبی به دست آوردیم و  توسعه را حاصل پروژه‌های مشترک  بین مردم و حاکمیت می‌دانیم چرا که معتقدیم حضور مشارکت حداکثری مردم بسیار مهم است.

ذاکریان ادامه داد: حاکمیت از طریق مقررات زدایی درست توانسته قوانین را درست تسهیل کند تا افزایش مشارکت مردم در امور مختلف اعم از اقتصادی رقم خورد و به  صورت عام توسعه حاصل مشارکت مردم و دولت در هر امری لازم و ضروری است که این موارد اعم از  روند صادرات  اقتصادی سیاسی را هم در بر می‌گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی، صادرات را حاصل تعامل و تلاش همه دستگاه‌ها دانست و افزود: دیپلماسی اقتصادی یعنی شما به سطحی می‌رسید که با ادبیات کالا و خدمت با جهان پیرامونی صحبت می‌کنید و رویکرد دولت توجه ویژه با همسایگان است که باید از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی گفت: دولت در مهار تورم توفیقات خوبی به دست آرد. در مدت مشابه سال قبل خیلی از کالاها دپو شده بود و قیمت‌ها شبانه روزی افزایش قیمت داشت. هرچند در امر مهار تورم ما با نقطه ایده ال فاصله داریم اما تلاش‌های انجام شده را نمی‌توان نادیده گرفت.

ذاکریان افزود: ورود ماشین آلات راهسازی از طریق گمرک مرزی ماهیرود مصوب شد و این امر فرصت خوبی برای مرز است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به مصوبه تسهیلات تبصره ۱۸ برای فعالان منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت:  مقرر شد واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از منابع تسهیلاتی تبصره ۱۸ با اصلاح دستور العمل‌های بند الف این تبصره در سال‌های ۱۴۰۲و۱۴۰۳ بهره‌مند شوند.

‌وی با اشاره به دو مصوبه دیگر افزود: تامین سرمایه در گردش ارزان قیمت (بیش از ۵۰ درصد تسهیلات سال۱۴۰۱) از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه جهت اجرای طرح‌‌های اشتغالرایی با معرفی استان در سال ۱۴۰۳و۱۴۰۴ مقرر شده است.

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام