رد کردن لینک ها

تاکید سفیر قرقیزستان بر عملکرد خوب واحدهای صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی

سفیر قرقیزستان در ایران با بیان اینکه ایران در زمینه تکنولوژی و ساخت قطعات مورد نیاز صنعت کاشی و سرامیک هم ورود پیدا کرده است،گفت: در این واحد صنعتی در حوزه فنی و مهندسی و ساخت قطعات کارخانجات کاشی و سرامیک موفق عمل کرده است.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،سفیر قرقیزستان در ایران،در اولین برنامه کاری سفر یکروزه  به خراسان جنوبی به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی از دو واحد صنعتی آذین  چرم و واحد  فنی مهندسی الکترو صدر و هم چنین پایانه صادرات سنگ سازمان  منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بازدید به عمل آمد..

سغیر جمهوری  قرقیزستان در حاشیه بازدید از واحد فنی مهندسی الکترو صدرمستقر در سایت مرکزی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند که در زمینه طراحی و ساخت ، فعال است در مورد تعاملات اقتصادی و تجاری ایران و هم چنین تمایل این کشور برای استفاده از ظرفیت تولید کاشی و سرامیک خراسان جنوبی گفت:ارتباط قرقیزستان با ایران از ۳۰ سال پیش شروع شده است.

تورداقون صدیقف  به رابطه تجاری این کشور با ایران در واردات کاشی و سرامیک اشاره کردو افزود: کیفیت کاشی و سرامیک تولیدی ایران بسیار مطلوب و پیشرفته است..

وی ادامه داد :ایران در زمینه تکنولوژی و ساخت قطعات مورد نیاز صنعت کاشی و سرامیک هم ورود پیدا کرده و در این واحد صنعتی هم با وجود اینکه از تکنولوژی ایتالیا استفاده شده در حوزه فنی و مهندسی و ساخت قطعات کارخانجات کاشی و سرامیک موفق عمل کرده است.

خراسان جنوبی آماده صادرات کاشی، سرامیک، لاستیک و صنعت ماشین سازی به قرقیزستان هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم با بیان اینکه خراسان جنوبی در چه زمینه هایی آماده تعامل اقتصادی با کشور قرقیزستان است، گفت :کشور قرقیزستان فقط در مواد اولیه عناصر سنگینی مثل آهن و طلا معادنی را دارند و ما می توانیم در بقیه مواد اولیه به این کشور صادرات داشته باشیم.

جرجانی با بیان اینکه در حال حاضر فقط  مقدار کمی صادرات کاشی و سرامیک از خراسان جنوبی به کشور قرقیزستان داریم، افزود : ما می توانیم کاشی، سرامیک، لاستیک و صنعت ماشین سازی  خود را  به این کشور صادر کنیم و در قبال این صادرات واردات فرش، پوست و مواد اولیه  از این کشور داشته باشیم.

وی  ادامه داد:خراسان جنوبی در تولید کاشی و سرامیک جزو سه چهار استان برتر کشور بشمار می رود که می توان از این ظرفیت در توسعه صادرات به کشورهای همسایه، آسیای میانه و هم چنین کشورهای  اروپایی بهره گرفت.

انتهای پیام/

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام