رد کردن لینک ها

تبدیل شدن گمرک ماهیرود به گمرک تخصصی ماشین آلات معدنی

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اعلام خبر خوش مبنی بر اینکه گمرک ماهیرود به گمرک تخصصی ماشین‌آلات معدنی تبدیل شده است خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، مهندس کوه گرد با اشاره به تبدیل شدن گمرک ماهیرود به گمرک تخصصی ماشین آلات معدنی اظهارداشت:با توجه به مزیت‌های معدنی که در این استان وجود دارد و ظرفیت‌های موجود در این بخش، با پیگیری‌های استاندار و مسئولان استان پیشنهاد تبدیل گمرک مرزی ماهیرود به گمرک تخصصی ماشین‌آلات معدنی داده شد.

کوه گرد با بیان اینکه با توجه به اینکه گمرکات تخصصی با توجه به اسم آن کارکرد خاصی دارند که می‌توان از ظرفیت گمرک تخصصی ماشین‌آلات به خوبی در راستای توسعه استان خراسان جنوبی استفاده شود، گفت :این موضوع در این سال‌ها وجود گمرک تخصصی آن هم در حوزه ماشین‌آلات معدنی مغفول مانده بود.

وی با بیان اینکه در این حوزه شامل دو بخش است یکی شامل ورود ماشین‌آلات راهسازی و معمولی است که با توجه به تبدیل شدن گمرک ماهیرود به گمرک تخصصی این مجوز داده می‌شود، گفت: دیگری ماشین‌آلات مستعمل است که مجوز ان نیاز به ماده یک در حوزه وزارت صنعت معدن تجارت دارد که این مجوز هم با پیگیری‌های زیاد اخذ شد.

کوه گرد ادامه داد: گمرک هم بر اساس وظایفی که در مرز دارد و در انجا مستقر است و همه موارد از طریق سامانه انجام و بعد از اخذ مجوز وروندها در گمرک اظهار می‌شود.

وی این را هم اضافه کرد که همه مرزها و گمرکات در کشور این گمرک تخصصی ماشین‌آلات معدنی را ندارند، بلکه با توجه به شرایط هر استان و ظرفیت‌ها این امر محقق شده است، گفت: امید است با وجود این گمرک تخصصی بتوان در راستای توسعه اقتصادی استان بهترین استفاده را ببریم.

مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی نیز گفت: هیچ گونه محدودیتی برای واردات ماشین های معدنی از گمرک نداریم و آماده ارائه خدمات لازم در خصوص واردات ماشین آلات معدنی پس از مجوزهای لازم داریم .

انتهای پیام/

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام