رد کردن لینک ها

توسعه تعاملات اقتصادی سازمان همیاری شهرداری‌ها و منطقه ویژه اقتصادی استان

مدیرعامل سازمان همیاری ها وشهرداریهای خراسان جنوبی با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی ویژه در مناطق مرزی و همچنین تداوم همکاری ها و تعامل خوب منطقه ویژه اقتصادی می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان و توانمندسازی اقتصادی در شهرها و روستاهای این شهرستان، به ایجاد درآمدهای پایدار خصوصا در مناطق مرزی موثر باشد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ،سید محمد اسماعیل فاطمی به همراه معاون بازرگانی ، معاون اداری و مالی و مشاور حقوقی سازمان با مهندس زارعی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیرامون افزایش تعاملات و تقویت همکاری ها دو جانبه بحث و گفتگو کردند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ها با بیان اینکه سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری، روش‌های جدیدی را برای مداخله در حوزه اقتصاد و کمک به شهرداری‌های کل استان شروع کرده است؛ گفت: رویکرد ما برای امسال و سال‌های آتی ریل گذاری در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و زیر ساختی با هدف رفع محرومیت زدایی است.

وی ادامه داد: بدون شک فعالیت های اقتصادی ویژه در مناطق مرزی و همچنین تداوم همکاری ها و تعامل خوب منطقه ویژه اقتصادی می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان و توانمندسازی اقتصادی در شهرها و روستاهای این شهرستان، به ایجاد درآمدهای پایدار خصوصا در مناطق مرزی موثر باشد.

فاطمی افزود: سرمایه گذاری برای ما امری بسیار مهم است ودر کنار منطقه ویژه اقتصادی با توجه به ظرفیت هایی که دارد میتوانیم پروژه های مختلفی را آغاز کنیم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی با بیان اینکه در بسیاری از استان ها پروژه ها از نظر زیرساختی مشکلی ندارند اما در استان ما به دلیل عدم پیگیری دولت های قبل، تامین زیرساخت یکی از اولویت ها باید برای ما باشد، افزود: یکی از شاخص های مهم در این خصوص زیرساختی بودن پروژه ها است، چرا که در صورت نبودن زیرساخت لازم سرمایه گذار وارد استان و شهرستان ها نخواهد شد.

وی با بیان اینکه دومین شاخص این است که پروژه در منطقه ای تعریف شود که سبب توسعه منطقه و شهرداری آن شود و سومین شاخص اجرای پروژه ها دارا بودن توجیه اقتصادی است افزود: که در ورود سازمان به مباحث خدماتی این ۳ شاخص بررسی و اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.

وی در ادامه این نشست اضافه کرد: یکی از ظرفیت های استان خراسان جنوبی همجواری با کشور افغانستان است بازار افغانستان بازار خوبی برای مراودات تجاری است اما باید حواسمان باشد، چرا که اگر دیر اقدام کنیم در این بازار،توسط کشورهای دیگر جایگزین می شویم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ها افزود: سعی می کنیم پروژه ای را که قرار است انجام دهیم، آن پروژه به نوعی نیاز مردم و استان باشد چرا که می خواهیم با انجام پروژه هایی از قبیل تیرپارک در سربیشه،کار شاخص و فاخری برای استان انجام دهیم.

انتهای پیام/

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام