رد کردن لینک ها

حضور ۸۰ سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از حضور ۸۰ سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی استان خبر داد وگفت:تاکنون ۱۸ واحد در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و۳۵ واحد در سایت مرزی به بهره برداری رسیده است.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان با مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی دیدار وگفتگو کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی  در این دیدار از حضور ۸۰ گروه سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان خبر داد وگفت: خوشبختانه با تلاشهای انجام شده از نظر زیرساختها مشکلی نداریم وهمه زیرساختهای اولیه اب برق گاز قراهم است

وجود ۵۳ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی استان

زارعی با بیان اینکه تاکنون ۱۸ واحد در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند  و۳۵ واحد در سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی به بهره برداری رسیده است گفت:مابقی واحدها هم بین ۱۰تا۸۰ درصد پیشرفت دارد .

وی از آغاز استارت پروژه معدنی فروسیلیس خبرداد وگفت: پروژه معدنی فروسیلیس که در بهمن ماه سال ۱۴۰۰با حضور استاندار کلنگ زنی شد درحال حاضر مذاکراتی در خصوص خرید دستگاهها در درحال انجام کار است که این پروژه قرار است در پرسه زمانی ۱۸ ماهه به بهره برداری برسد.

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی در این دیدار امنیت شغلی را یکی از اصول مهم برای اداره کار دانست وگفت:پرداخت به موقع حقوق ومطالبات کارگران از دیگر مواردی است که برای ما  اهمیت است هرچند سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان تاکنون گزارشی مبنی بر حقوق معوقه گزارش نشده است.

اشرفی بیان داشت: منطقه ویژه اقتصادی از همان سالهای ابتدای راه اندازی الگو بوده وانتظار داریم همچنان الگو باشد ودر تشکیلات خود از شرکتهای دانش بنیان هم استفاده کند.ودر برنامه کاری خود برگزاری همایشی در حوزه کسب وکار وکارآفرینان داشته باشد.

وی گفت:باتوجه به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری حوزه کاری ما در تعاون کار ورفاه اجتماعی هم تحقق وپیاده سازی این شعار است وبه عبارت دیگر از وظایف ما است.

وی با بیان اینکه  4اولویت بزرگ را ما دنبال می‌کنیم گفت:مبارزه با فقر مطلق، واشتغال جزء  دو اولویت مهم برای ما است در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ تعهد اشتغال استانها ابلاغ شده بود که برای ۲۲ دستگاه اجرایی تعهد اشتغال ابلاغ شد وبه قید فوریت کار ثبت نام ورصد اشتغال در استان خراسان جنوبی آغاز شده است.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ساماندهی اشتغال سال ۱۴۰۱ در استان خراسان جنوبی در حال انجام است گفت:دو اولویت دیگر ما تامین  امنیت شغلی برای نیروهای کار است نیرویی که دوماه در یک جا کار میکند برای خود وآینده اش برنامه ریزی میکند واگر تعدیل شود آینده او به خطر می افتد.

وی ایمنی را یکی از مهم ترین اصول در حوزه کار تعاون رفاه اجتماعی دانست وگفت: در سال ۱۴۰۰نسبت به سال ۹۹ شاهد کاهش ۱۱ درصدی حوادث ناشی از کار در خراسان جنوبی بودیم که بیشتر حوادث ناشی از کار شامل پرت شدن از ارتفاع سقوط است.

اشرفی افزود:از سال گذشته شاهد روند افزایش حقوق کارگران هستیم که کارفرمایان هم این را رعایت می‌کنند واز دیگر مورادی که برای ما بسیار مهم است بیمه است وتاجایی که میتوانیم از کارفرمایان می‌خواهیم نیروهای خود را بیمه کنند. انتهای پیام/

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام