رد کردن لینک ها

خداقوتی وتقدیر از پرسنل گمرک به همراه تصاویر

به مناسبت روز جهانی گمرک،پرسنل گمرکی مسقر در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،سایت مرکزی تقدیر شدند.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،به مناسبت روز جهانی گمرک،پرسنل مستقر درمنطقه ویژه اقتصادی بیرجند تقدیر شدند.این مراسم که با حضور مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی،مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان،اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی برگزار شد، از پرسنل گمرک تقدیر شد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه خوب منطقه ویژه اقتصادی استان در شورای عالی مناطق آزاد و ویژه تجاری با توجه به عمر کوتاهی که از آن گذشته گفت: باوجود زیرساخت‌های خیلی خوبی که در مرز دوغارون خراسان رضوی وجود دارد و  بیشترین صادرات به افغانستان هم از این مرز انجام می‌شود طی ماه‌های گذشته شاهد افزایش چشمگیر  صادرات از مرز ماهیرود بودیم که علت آن بهبود زیرساخت‌ها و همدلی و همراهی دستگاه‌های اجرایی دخیل در مرز بوده است.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ کامیون متعلق به منطقه ویژه از این مرز ورود و خروج می‌کند، به ترافیک سنگینی که طی هفته‌های گذشته در مرز ماهیرود رقم خورد، اشاره و بیان کرد: در حال حاضر این ترافیک مدیریت شده و روند ترخیص در زمان کوتاهی انجام می‌گیرد. 

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: به لحاظ زیرساختی همه امکانات از جمله آب، برق، گاز و اینترنت برای ورود سرمایه گذاران در مرز ماهیرود به همت دولت فراهم است. 

وی به رغبت تجار افغانی برای برقراری روابط تجاری با کشور از طریق مرز ماهیرود اشاره کردو افزود: علیرغم تحولاتی که در کشور افغانستان رقم خورد حتی یک روز هم مرز ماهیرود تعطیل نشد که این نشان از امنیت پایدار حاکم بر این سایت مرزی است. 

رئیس اتاق بازگانی بیرجند هم با بیان اینکه گمرک نقش مهمی در اجرای سیاست ها و خط ‌مشی های اقتصادی کشور دارد رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: گمرک به عنوان دروازه بان اقتصادی کشور نقش بسیار مهم و ارزنده ای در اجرای خط مشی های اقتصاد کشور ایفا می کند.

علیرضا خامه زر اظهار کرد: گمرک دروازه بان اقتصادی کشور و به عنوان ناظر در حوزه تجارت خارجی اعم از صادرات و واردات، حمل و نقل بین المللی و ترانزیت نقش بسیار مهم و ارزنده ای در اقتصاد کشور ایفا می کنند.

وی افزود: گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهادی پویا در داخل و همچنین حوزه بین الملل علاوه بر نقش کنترلی نقش بسیار مهمی در پویایی تجارت خارجی ‌کشور داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه گمرک با هدایت کالاها و خدمات فنی و مهندسی با کیفیت ایرانی به بازارهای خارجی نقش پررنگی در تجارت بین المللی دارند، گفت: این نهاد همچنین نقش کنترلی مفیدی در ورود کالا و خدمات با کیفیت و تاثیر بسیار زیادی در اقتصاد کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه روز جهانی گمرک بهانه‌ای برای ارج نهادن و قدردانی از زحمات طاقت فرسا و مجاهدت‌های همکاران گمرک به خصوص کارکنان گمرک در گمرکات مرزی است، عنوان کرد: کارکنان گمرک مرزی و خانواده های آن با مشکلات بسیار زیادی از جمله رفت و آمدها و همچنین شرایط نامناسب آب و هوایی در منطقه فعالیت می کنند که این مهم شایسته تقدیر است.

انتهای پیام/

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام