رد کردن لینک ها

درخواست ۲۶۰ گروه برای سرمایه گذاری در مرز: مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان خراسان جنوبی از درخواست ۲۶۰ گروه برای سرمایه گذاری در مرز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، حسین زارعی در بازدید از کارگاههای دانشگاههای فنی و حرفه ای دحتران و پسران خراسان جنوبی با بیان اینکه  با هماهنگی هایی که انجام دادیم مجوزهای لازم برای سرمایه گذاران کمتر از ۷۲ ساعت صادر میشود گفت:با راه اندازی پایانه سنگ وفرآوردههای معدنی در استان میتواند تعامل خوبی بین بخش معدن،تجارت و فعالیتهای معدنی ایجاد  شود چرا که بستر مهمی برای توجه سرمایه گذاران به بخش معدن را فراهم کردیم.

زارعی با تاکید براینکه استان خراسان جنوبی استانی با ظرفیتها،پتانسیل های فراوانی که دارد میتواند بیشتر وبهتر از این در سطح کشور معرفی شود افزود:با توجه به اهتمام مسئولان در سطح ملی واستانی بعد از استان شدن توجه ها بیشتر شده وفرایند توسعه به نحوی پیش میرود که میتواند چشم انداز خوبی داشته باشد.

وی با تاکید براینکه بدون شک برای توسعه پایدار نیاز به محرکهایی داریم هرچند که بخشی از آن توسط، منطقه ویژه اقتصادی فراهم شده است افزود:منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از محدود استانهایی است که دارای منطقه ویژه قطعه منفصله در مرز ماهیرود است که جزو مزیتهای نسبی منطقه به حساب می آید.

زارعی افزود:سرمایه گذاری خارجی در نزدیکی مرز وهمجواری با کشور افغانستان سبب شده تا تجار خارجی افغانی نیز وجود منطقه ویژه فرصت خوبی برایشان محقق شودو درحال حاضر روند توسعه شکل گرفته است.

وی مزیت منحصربه فرد منطقه ویژه اقتصادی استان را نزدیک ترین منطقه به مرز دانست وافزود: تنها منطقه ویژه اقتصادی هستیم که دارای سایت اصلی در مجاروت مرز استان وقطعه منفصله در نقطه صفر مرزی داریم که این امکانات میتواند ترغیبی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی باشد.

زارعی با بیان اینکه ۸۰ درصد مبادلات تجاری در منطقه ویژه اقتصادی انجام میشود که کامیونها با سرعت خوبی تخلیه میشوند افزود:هرچند در این سالها تا کنون کار واقدامات زیادی در منطقه ویژه و سایت مرزی رقم خورده است اما هنوز جای کار زیاد است.

وی از درخواست ۲۶۰ گروه  برای سرمایه گذاری در سایت مرزی منطقه ویژه خبر داد وافزود:یکی از مشکلات نبود ایکس ری بود که خوشبختانه این امر هم در حال تحقق است وامید است با جریان ایکس ری روال کاری بیشتر وبهتر شود.چرا که ترانزیت عام با راه اندازی ایکس ری محقق خواهد شد.

انتهای پیام /

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام