رد کردن لینک ها

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان خبر داد:

۳۰ درصد سهام کارخانه تولید فروسیلیس برای سرمایه گذاری در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه تولید فروسیلیس از نظر تکنولوژی در کشور مقام اول را دارد گفت: ۲۰ تا ۳۰  درصد سهام این کارخانه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی  مرتضی صفدری زاده صبح امروز در آئین کلنگ زنی اولین کارخانه تولید فروسیلیس شرق کشور که درمنطقه ویژه اقتصادی بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی کلنگ زنی شد اظهار داشت:نخستین کارخانه تولید فروسیلیس شرق کشور در بیرجند با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان با حضور استاندار خراسان جنوبی کلنگ زنی شد.

وی با اشاره به این‌که این نخستین کارخانه تولید فروسیلیس شرق کشور است که با راه اندازی ان زمینه اشتغال بسیاری فراهم خواهد شد، افزود: ظرفیت این کارخانه در فاز اول ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن و در فاز دوم ۲۵ هزار تن خواهد بود.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد: این پروژه در بازه زمانی ۲۴ ماه تکمیل و به بهره برداری برسد.

صفدری زاده با تاکید بر اینکه این پروژه از لحاظ تکنولوژی در کشور مقام اول  را دارد، یادآورشد: با پیگیری های انجام شده موافقت هیئت‌ مدیره شرکت فروسیلیس خاوران  قرار شد ۲۰ تا ۳۰ درصد سهام این کارخانه برای سرمایه گذاری در قالب فروش سهام خرد در اختیار مردم قرار گیرد..

وی با اشاره به اینکه فعالیت منطقه ویژه اقتصادی در بیرجند از سال ۹۳ آغاز شده است، افزود: منطقه ویژه اقتصادی منطقه ای عام است که سرمایه گذاران می توانند بدون هیچ محدودیتی در آن سرمایه گذاری کنند و ما هم در تامین زیر ساخت ها به سرمایه گذاران کمک می‌کنیم.

وی یکی از مهمترین مزیت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی را معافیت‌های مالیاتی ۱۳ ساله ذکر کرد و گفت: ورود هر نوع مواد اولیه در منطقه ویژه اقتصادی بدون حقوق گمرکی، ورود تجهیزات ماشین‌آلات خط اعم از مستعمل بدون پرداخت عوارض گمرکی، صدور قبوض انبار تفکیکی و غیرقابل معامله بودن از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی است.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی وجود قطعه منفصله مرز ماهیرود را از دیگر مزیت‌ها برشمرد و ادامه داد: از آنجایی که خراسان جنوبی استانی معدنی است و توانمندی‌های زیادی در این راستا وجود دارد، با ایجاد پایانه صادراتی سنگ و فرآورده‌های معدنی می‌توان از ظرفیت آن بیش از پیش استفاده کرد.

وی گفت: خوشبختانه تا امروز متناسب با شرایط توانسته‌ایم پاسخگوی متقاضیان باشیم چرا که معتقدیم توسعه اقتصادی جز با همراهی بخش خصوصی امکان ندارد و فعال‌سازی و معرفی بخش خصوصی می‌تواند به توسعه استان کمک نماید.

انتهای پیام

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام