رد کردن لینک ها

رشد ۲۹۰ درصدی ترانزیت کالا در خراسان جنوبی/ رشد ۸۲ درصدی صادرات

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال شاهد رشد ۸۲ درصدی صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم، گفت: در این مدت ترانزیت کالا در استان ۲۹۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،محمد کوه‌گرد در مراسم گرامیداشت روز جهانی گمرک اظهار داشت: بخش خصوصی را در کنار خود و همکار خود می‌دانیم، چرا که معتقدیم تعامل دو طرفه است و در استان خراسان جنوبی ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم.

وی گفت: محور توسعه هر کشور صادرات است و حوزه تجارت خارجی بسیار حوزه مهمی است و نگاهی به گمرک، نگاهی ملی است که ماهم مباحث استانی و ملی را در نظر گرفتیم.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه طبق آمار ۱۰ ماهه امسال صادرات استان خراسان جنوبی ۸۲ درصد رشد دارد افزود: در حالی شاهد رشد صادرات در استان هستیم که در مقایسه با مرز دوغارون و میلک از نظر منابع انسانی ۵۰ درصد کمبود نیرو انسانی داریم. طبق آمار ۱۰ ماهه امسال ترانزیت از مرز ماهیرود ۲۹۰ درصد افزایش داشته است که بیشترین رشد ترانزیت را در کشور داشتیم. 

علیرضا خامه‌زر نیز با بیان اینکه اساس کار و ماهیت گمرک بسیار مهم است اظهار داشت: به عنوان بخش خصوصی استان همه تلاشمان بر این است تا باری بر مسئولیت‌های گمرک اضافه نکنیم. 

وی خطاب به پرسنل گمرک گفت: کار خطیری بردوش دارید و ۸۰ درصد زحمت ترانزیت و کارها توسط شما پرسنل خدوم گمرک انجام می‌شود و از سویی دیگر ۸۰ درصد درآمدها هم مربوط به بخش خصوصی است. 

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با تأکید براینکه باید اقتصاد کشور بچرخد و سهم خود را از اقتصاد جهانی پیدا کند، گفت: تعامل گمرک امری بسیار مهم است. کشور ایران در مسیر ترانزیت و شاهراه مهمی قرار دارد و تاجران نسبت به حمل کالاهای خود نگرانی ندارند و خیالشان نسبت به کالا امن است و سامانه جامع گمرکی ایران نیز جزو بهترین سامانه‌ها است.

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام