رد کردن لینک ها

رشد ۳۰۰ درصدی صادرات از مرزهای خراسان جنوبی به پاکستان

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه در ده ماهه امسال از استان خراسان جنوبی به کشورهای روسیه، ترکیه، اندونزی و تایلند کالاهای بسیاری ترانزیت شده است، گفت: در این مدت صادرات کالا به پاکستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰۰درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،محمد کوه‌گرد در جمع مدیران امور اقتصادی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه امور اقتصادی و گمرکی آنچه بسیار  موثر بوده، بحث صادرات استف گفت: یکی از شاخص‌های توسعه هر استان صادرات است، اما دستگاه‌ها و واحدهای تولیدی موفق خواهند بود که صادرات‌محور باشند.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر حجم عمده کالاها از سایر نقاط کشور به سمت استان ما سوق داده می‌شود و در کمترین زمان ممکن کار ترخیص کالا انجام می‌شود. تمام  فعالیت‌های گمرک در خراسان جنوبی از طریق سامانه‌ها انجام می‌شود و ما کمترین زمان سنجی توقف را داریم.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود بیشتر تجار، مرز ماهیرود را  به عنوان مرزی برای تجارت انتخاب کرده‌اند. این در شرایطی رقم می‌خورد که استان‌های مرزی همجوار ما  هم حوزه نظارت هستند و با افغانستان مرز دارند و قدمت فعالیت آنها بسیار  بیشتر از قدمت مرز ماهیرود است.

کوه‌گرد با بیان اینکه در حوزه افغانستان در چند ماهه اخیر بیشترین رشد از طریق خراسان جنوبی و مرز ماهیرود بوده است، گفت: در حوزه تجارت خارجی با افغانستان، خراسان جنوبی در بخش صادرات افرایش زیادی داشته است، به طوری که در ده ماهه امسال  151 میلیون دلار صادرات داشتیم که این میزان بیانگر ۳۱ درصد افزایش صادرات است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه از نظر وزنی صادرات در ده ماهه امسال ۵۰ درصد رشد دارد، گفت: صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل  80 درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: تجار از اقصی نقاط کشور می‌توانند در سامانه، کالای خود را اظهار کنند و با برنامه‌ها و پیش‌بینی‌هایی که داریم امید است بتوانیم پیشرفت‌های بیشتری را در مرز ماهیرود رقم بزنیم‌.

کوه‌گرد با اشاره به اینکه ترانزیت، محور توسعه است گفت: شاخص اقتصادی توسعه‌ای بحث ترانزیت است. در ماهیرود دستگاه ایکس ری مستقر است و در ده ماهه امسال ۴۱۹ هزار تن حجم کالاهای ترانزیتی بوده که از ماهیرود به کشورهای روسیه، ترکیه، تایلند و اندونزی ترانزیت شده است؛ این به آن معناست که تجار افغانی کالاهای  خریداری شده را  از مسیر ما خارج کردند و ترانزیت از نظر وزنی ۲۹۰ درصد رشد داشته است و پیش ‌بینی می‌شود این رقم افزایش یابد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد که مرز ماهیرود قطب اقتصادی در حوزه ترانزیت شود و سپس گفت: البته فقط با افغانستان در این مدت صادرات نداشته‌ایم و از بازارهای دیگر نیز غافل نشدیم بلکه به بازار پاکستان هم  15میلیون دلار  صادرات داشتیم  که بالغ بر ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام