رد کردن لینک ها

روزهای شلوغ غرفه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند/ از بازدید وزیر کار عراق تا تجار افغان

هرچه از زمان افتتاحیه دومین نمایشگاه معرفی بسته های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سپری می‌شود؛ ترافیک میهمانان و سرمایه گذاران در غرفه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند هم بیشتر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی  در دومین نمایشگاه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی حضوری فعال دارد .

بازدید جناب اقای جاسم صابر احمد الاسدی( وزیر کار کشور عراق) از غرفه سازمان منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

 وزیر کار کشور عراق( جناب آقای جاسم صابر احمد الاسدی) به همراه جناب آقای دکتر عبدالملکی و هیات همراه از غرفه سازمان منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بازدید کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در جریان بازدید وزیر کار کشور عراق  از صدور ۴۸ ساعته مجوز ‌سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی خبر داد.

مهندس حسین زارعی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به عنوان یک مجموعه مرتبط جهت ورود به بازار افغانستان بازارهای کشورهای آسیای میانه و همچنین بازارهای بین المللی نیازمند انتخاب استراتژی‌های مناسب در حطیه صنایع مورد نظر است اظهارداشت: تصمیم‌گیری در زمینه ورود به بازارهای مورد بحث از اهمیت زیادی برخوردار بوده و اثر بخشی و موفقیت منطقه در حوزه‌های مختلف اقتصادی منوط به تصمیم گیری مناسب برای استفاده از این ظرفیت‌ها است.

وی با بیان ظرفیت‌های موجود در مرز ماهیرود افزود: دارا بودن سه معبر رسمی پایانه منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه، داشتن درب واحد صادرات برای هر سه معبر، نداشتن فاصله درب مشترک از نقطه صفر مرزی، دارا بودن ظرفیت کافی برای ورود و خروج ناوگان‌های دو طرف، داشتن پارکینگ مجزا برای حامل‌های صادراتی و وارداتی، دارا بودن ۱۳ سایت ترانشیپ سوخت با بیش از ۵۰ دوش و مخازن با ظرفیبت بالا تنها بخشی از ظرفیت‌های موجود در مرز ماهیرود است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی ایران به شاهراه حلقوی افغانستان هستیم افزود: اتمام مراحل اخذ مجوز برای تجار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در کمتر از ۴۸ ساعت، فعالیت هم‌پیوندی با گمرک رسمی مرز ماهیرود، بازارچه‌های مرزی و پایانه‌های مرزی، وجود بازار مصرف بالقوه محصولات صادراتی در افغانستان پاکستان، آسیای مرکزی از دیگر مزایا است.

زارعی با اشاره به فرصت‌های مرز ماهیرود گفت: چشم‌انداز مثبت در زمینه رشد اقتصادی افغانستان، بهره‌مندی از منابع غنی معدنی و کانی‌های غیر فلزی، وجود امنیت بالا در نواحی مرزی استان و ایجاد بستر مناسب برای توسعه سرمایه گذاری، وجود برخی از صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان و امکان فراوری مواد خام وارداتی از افغانستان و همسایگان و صادرات مجدد با توجه به منابع طبیعی سرشار افغانستان و نیاز بالای کشور افغانستان به فراورده‌های نفتی جمهوری اسلامی، حجم بالای واردات افغانستان به فرآورده‌های نفتی جمهوری اسلامی، وجود مواد اولیه و خام کشاورزی در کشورهای همسایه و مخصوصا افغانستان و ظرفیت بالای کشور افغانستان در تولید مواد خام تشابهات فرهنگی اشاره کرد.

لازم به ذکر است غرفه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در روز اول میزبان مدیران کل استان، معاون استاندار و جمعی از سرمایه گذاران استان بود.

اما در روزهای بعد میزبان قدوم میهمانانی از جمله معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی،بازدید قائم مقام آستان قدس رضوی،بازدید میهمانانی از دبیرخانه شورایعالی ، بازدید وزیر کار کشور عراق.بازدید جمعی از تجار کشور افغانستان بود.

ترافیک میهمانان در غرفه منطقه ویژه اقتصادی به حدی است که گاهی جایی برای نشستن در غرفه نیست. لازم به ذکر است منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تنها منطقه ویژه اقتصادی است که صد درصد توسط بخش خصوصی اداره می‌شود .

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام