رد کردن لینک ها

روشنایی برای مصوبه‌ای ۵ ساله/ قول شرکت برق برای اجرای برق رسانی

سال ۹۷ بود که باتوجه به نیاز سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان نسبت به برق ، مصوبه ای در دفتر فنی استانداری تعیین شد اما در این سالها بنا به گفته مسئولان مربوطه عدم اختصاص اعتبار مانع از اجرای این مصوبه شده است که امروز مقرر شد شرکت برق نسبت به اجرای شبکه و شهرداری نسبت به اجرای خط حریم اقدام کند .

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،یکی از راه‌های توسعه وپیشرفت درهر شهر واستان،وجود نیروی انسانی ماهر،زیرساخت‌های لازم است واگر زیرساخت‌های لازم فراهم باشد، زمینه حضور سرمایه گذار هم مهیا می‌شود به عبارتی دیگر فرش قرمز برای سرمایه گذار پهن می‌شود.

سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تنها منطقه ویژه اقتصادی در کشور است که صد درصد توسط بخش خصوصی ایجاد واداره می‌شود در همان روزهای آغازین راه اندازی این سازمان،همه تلاشها برآن شد تا زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذار فراهم شود که در این راستا منطقه ویژه اقتصادی با همراهی دستگاه‌های اجرایی تلاش کرد. اما با توجه به توسعه و استقبال خوب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، درحال حاضر برخی از واحدها برای تامین برق دراز مدت به مشکلاتی برخورده اند آن گونه که از سال ۹۷ بارها وبارها جلسات متعددی در استانداری،در حوزه معاونت دفتر فنی جلسات متعددی و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار برگزار شد که در نهایت مصوبه ای لحاظ شد تا طبق آن مصوبه شرکت برق را موظف به اجرای شبکه برق رسانی برای واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی وشهراری را نسبت به اجرای خط وحریم کرد، اما از سال ۹۷ تاکنون سالها سپری می‌‌شود واین مصوبات هنوز به اجرا نرسیده است.

طبق دستور معاوت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی و دفتر جذب وسرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی برآن شد تا برای رفع مشکلات سرمایه گذاران که از طرف مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بارها پیگیر بود، برآن شدند تا امروز ضمن بازدید میدانی به منظور بررسی موانع تکمیل خط انتقال ۲۰ کیلو ولت برق به منطقه ویژه اقتصادی را بار دیگر بررسی کنند تا برای حصول نتیجه نهایی کار به سرانجام برسد.

نماینده دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری واشتغال استانداری خراسان جنوبی در این جلسه با بیان اینکه پروژه برق رسانی به برخی از واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: اهمیت موضوعی تا جایی است که بعد از سپری شدن ۵ سال اما به دستور استاندار دوباره برآن هستیم تا موضوع را به نتیجه برسانیم.

احمدی با بیان اینکه سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی هم برای استان وهم برای کشور از اهمیت زیادی برخوردار است گفت:سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی حرفهای زیادی برای گفتن دارد ودراین سالها هم توانسته است علاوه برانجام رسالت خود را حوزه اقتصادی در حوزه‌های اجتماعی هم خوش درخشد.

وی با بیان اینکه دفتر جذب وسرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی پیگیر پروژه ارتقا شبکه برق برای رفاه سرمایه گذاران در سازمان منطقه ویژه اقتصادی برای حصول نتیجه تلاش میکند افزود: به عنوان مثال در بازدید از یک واحد مستقر در سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان که امروز بازدید شد سرمایه گذار ۴۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است اما برای برق مشکل دارد.

احمدی با بیان اینکه این پروژه ارتقا برق باید در کوتاه ترین زمان به نتیجه نهایی برسد وهمه نگاهها برای انجام کار توسعه گرا باشد ادامه داد: واحدهای فعال پویا وبزرگی در سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی مستقر اند که نیاز است پروژه ارتقا برق اجرایی شود. مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان از هنگام راه اندازی تاکنون همه تلاشش براین بوده است تا زیرساختهای لازم را برای سرمایه گذار فراهم کند.

زارعی ضمن قدردانی از همراهی های شرکت توزیع نیروی برق استان تاکنون افزود:برای تامین برق موقت برای واحدهایی که به بهره برداری رسیده اند لازم است اقدامی با همراهی دستگاهها انجام شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت برقی که در ابتدا برای سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان در نظر گرفته شده بود ناچیز بود ادامه داد: براساس قوانین شورایعالی مناطق آزاد وویژه اقتصادی وصنعتی تمامی زیرساختها اعم از آب برق گاز،تلفن تا درب ورودی برعهده دولت است که در استان ما خود سازمان منطقه ویژه اقتصادی تا جایی که توانست کمک کرد .

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید برق برای سرمایه گذار تامین شود گفت: به گونه ای کمک شود تا برق موقت را برای چند واحدی که برق دار نیستند تزریق کنیم تا زمانیکه خط برق اصلی منطقه ویژه اقتصادی را اجرایی کنیم مشکلات حل شود.

درپایان این جلسه مقرر شد شهرداری بیرجند ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به تعیین حریم خط انتقال وترسیم خط مربوطه اقدام تا مقدمات امور اجرایی تکمیل خط انتقال توسط پیمانکاران شرکت توزیع برق فراهم شود ودر حداقل زمان ممکن شاهد اتصال خط به پست شکراب باشیم.

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام