رد کردن لینک ها

زمستان گرم صادرات در مرز ماهیرود

در حالی جلسه فوق العاده شورای ساماندهی مبادلات مرزی در مرز ماهیرود به دستور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد که مقرر شد با حضور مسئولان گمرک تا ساعت ۲۴ شب، از فرایند توقف چند روزه کامیون‌ها در مرز جلوگیری شود.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،جواد اشرفی در حاشیه جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی که در مرز ماهیرود برگزار شد، اظهار داشت: بر حسب دستور استاندار خراسان جنوبی امروز جلسه فوق العاده‌ای با عنوان شورای ساماندهی مبادلات مرزی در مرز ماهیرود برگزار شد.طی یک هفته اخیر با توجه به همکاری‌ها و همراهی همه بخش‌های اقتصادی استان، شاهد افزایش حجم مبادلات تجاری در مرز ماهیرود هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مرز ماهیرود توانسته فرصت خوبی در شرق کشور باشد که این امر سبب افزایش نگاه تجار، بازرگانان و افزایش صادرات شده و تجار و بازرگانان مرز ماهیرود را انتخاب کرده‌اند که این امر جای خرسندی است.

اشرفی بیان کرد: با توجه به اینکه حجم انباشت ناوگان در مرز ماهیرود، از حالت عادی فراتر رفته، آن طور که شاهد توقف یک هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون در مرز هستیم که به خاطر پیشگیری از توقف و خواب چند روزه، امروز جلسه فوق العاده در مرز ماهیرود برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این جلسه مصوب شد که ساعت کاری گمرک تا ساعت ۲۴ شب ادامه یابد و همکاران در مرزبانی و گمرک تا زمانی که اوضاع تسریع یابد حضور داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دعوت هیئتی از سوی کشور افغانستان گفت: امروز هیئتی از کشور افغانستان در مرز ماهیرود حاضر شدند تا در این جلسه ملاقات مرزی هماهنگی‌های لازم جهت افزایش ورود و خروج کامیون‌ها انجام شود تا ظرف ۴۸ ساعت آینده به شرایط متعادل‌تری در مرز ماهیرود برسیم و توقف زیاد کامیون‌ها رقم نخورد و  آمادگی کامل برای جذب کالاهای صادراتی به کشور افغانستان و تجار رقم خورد.

وی افزود: همه این شرایط را مهیا می‌کنیم تا تجار و بازرگانانی که مرز ماهیرود را برای صادرات کالاهای خود انتخاب کردند، راحت  و بدون دغدغه باشند.

اشرفی با تاکید بر اینکه مرز ماهیرود سرآمد در شرق کشور است گفت: مرز ماهیرود به عنوان گلوگاه و معبری مطمئن برای صادرات و واردات کالا در شرق کشور انتخاب شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: علاوه بر دستگاه‌های مستقر در مرز ماهیرود، مدیرکل گمرکات استان به همراه جانشین مرزبانی خراسان جنوبی در مرز حضور دارند تا این روند تسهیل شود.

وی  از آماده باش دستگاه‌های اقتصادی استان برای توسعه، تسریع در فرایند صادرات به کشور افغانستان خبر داد.

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام