رد کردن لینک ها

صادرات کالاهای تولیدی خراسان جنوبی ۷۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: ۱۸۷ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۸۹ دلار کالاهای تولیدی استان در سال گذشته صادر شد که از نظر ارزش نسبت به سال قبل آن ۷۰ درصد افزایش دارد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ،محمد کوهگرد با بیان اینکه صادرات کالاهای تولیدی خراسان جنوبی ۷۰ درصد افزایش یافت اظهارداشت:این مقدار کالا به وزن یک میلیون و ۲۶۷ هزار و ۱۳۸ تن بوده که از نظر وزن هم رشد ۴۵ درصدی دارد و از طریق گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود و یزدان صادر شده‌ است.

وی عنوان کرد: سیمان، هیدروکربن سبک، روغن سوخت تقطیری، گازوئیل، تایر سواری، تخم مرغ، صیفی‌جات، کاشی و سرامیک، نمک خوراکی و مصنوعات پلاستیکی از جمله کالاهای صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده که عمده این اقلام به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق، ارمنستان و قزاقستان صادر شده‌ است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی درباره کل صادرات کالاهای خروجی از گمرکات خراسان جنوبی در سال گذشته گفت: در این مدت ۲ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۶۷۴ تن کالا به ارزش ۶۷۱ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۶۱۶ دلار کل کالاهای صادراتی خروجی استان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۴۲ درصد و از نظر وزن ۵۰ درصد افزایش یافته است.

کوهگرد اظهار کرد: همچنین پارسال ۲۲۲ فقره اظهارنامه وارداتی به وزن ۲ تن و ۵۸۹ کیلوگرم کالا و ارزش هشت میلیون و ۸۹ هزار و ۹۴۷ دلار انجام شده که از نظر ارزش ۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۳۰ درصد کاهش دارد.

وی افزود: این کالاها شامل لوازم و قطعات مربوط به معدن، دیزل ژنراتور، کلروبوتیل، برنج، دیزل ژنراتور، فروسلیس، شاهدانه خام، سنگ تالک و نخ پنبه‌ای از کشورهای آلمان، ترکیه، افغانستان و ازبکستان به استان وارد شده است.

کوهگرد با اشاره به خدمات مسافری در گمرک ماهیرود گفت: از ابتدای امسال به ۴۶ هزار و ۵۰۰ مسافر ورودی و ۲۸ هزار و ۳۴ مسافر خروجی از گمرک ماهیرود خدمات گمرکی ارائه و تشریفات مسافری امور گمرکی انجام شده‌ است که نسبت به سال قبل‌تر از نظر مسافران ورودی ۳۹ درصد و از نظر مسافرین خروجی ۳۱ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام