رد کردن لینک ها

عزاداری برای امام حسین در یک مجموعه اقتصادی کاری بسیار قابل تحسین است

دبیر ستاد عفاف وحجاب سازمان تبلغیات اسلامی کشور با بیان اینکه اگر می‌خواهید به حل مشکلات اقتصادی کمک کنید باید فرهنگ اربعین را نهادینه کنید گفت:عزاداری با سیل جمعیت در یک مجموعه اقتصادی کاری بسیار ارزنده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی،حجت الاسلام والمسلمین جنتی در مراسم سوگواری هفتم شهادت امام حسین »ع»با بیان اینکه اگر می‌خواهید به ظهور حجت عج کمک کنید و اگر می‌خواهید به حل مشکلات اقتصادی کمک کنیداظهارداشت:، فرهنگ اربعین را در جامعه نهادینه کنید .

دبیر ستاد عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تشکر از مسئولین منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به‌خاطر برگزاری  مراسم باشکوه،هفتم امام حسین«ع» گفت: امام «ره» نیز قائل به این بود که اقتصاد را به مردم بسپارید تا حل شود، ما در یک منطقه ویژه اقتصادی نشسته‌ایم و عزاداری می‌کنیم خیلی‌ها در کار اقتصادی هستند که به عشق اباعبدالله علیه‌السلام مجالسی را با کمک مردم برپا می‌کنند و برای انجام کارهای اجتماعی مانند آزادسازی زندانی‌ها از مردم کمک می‌خواهند چون مردم باید پای‌کار بیایند تا مشکلات حل شود.

جنتی ادامه داد: و آن روزی که مردم پای‌کار اقتصادی بیایند و مردم عین مکتب اربعین در کانون‌های کوچک اقتصادی برای حل مشکلاتشان دست‌به‌دست هم بدهند و باهم هم‌عهد بشوند مشکلاتشان حل می‌شود چه مشکلات اقتصادی و چه مشکلات فرهنگی. چراکه فرهنگ اربعین یک سبک زندگی است که روزبه‌روز در حال گسترش است

حجت‌الاسلام جنتی گفت: بهترین کمک اقتصادی که خانم‌ها به همسرانشان می‌کنند همین صندوق‌های قرض‌الحسنه کوچک خانگی و خانوادگی است که خانم‌ها در فامیل و یا در همسایه‌ها راه انداختند و در موقع نیاز از آن استفاده می‌کنند. این خود یک نوع فرهنگ همبستگی اجتماعی است که کمک می‌کند مشکلات اقتصادی‌مان حل شود.

وی خطاب به جوانان گفت: اگر می‌خواهید در امام حسین علیه‌السلام ذوب شوید حتماً به پیاده‌روی اربعین بروید تا آن فرایند و آن فرمول اربعین را از نزدیک ببینید و آن فرهنگ را به شهر و محله خود بیاورید و پیاده‌سازی کنید.

 وی بابیان اینکه اگر کسی می‌خواهد امروز برای امام حسین علیه‌السلام کاری کند باید دست بدهد باید آبروی خود را در کف دست بگذارد و به میدان بیاید، تصریح کرد: باید طوری شود که این عزاداری در این منطقه ویژه اقتصادی هرسال گسترده‌تر از قبل شود و سال‌های بعد توسط خود مردم کارگروه‌های ویژه اقتصادی شکل گیرد و در محلات هیئت‌ها بشوند نماینده این منطقه ویژه اقتصادی تا به عشق اباعبدالله الحسین علیه‌السلام مشکلات اقتصادی مردم محله خود را حل کنند.

دبیر ستاد عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به حادثه شیراز گفت: مذهبی‌های ما باید فکر کنند که برای چه باید ناموس ما کتک بخورد؟ مگر ما عاشقان اباعبدالله الحسین و مکتب اربعین نیستیم که چنین اتفاقاتی بیفتد؟

حجت‌الاسلام جنتی بابیان اینکه هرچقدر پیوست اجتماعی‌مان حول محور عشق به عبیدالله بیشتر شود بهتر می‌توانیم خدمت کنیم گفت: هیئت‌های ما باید باهمبستگی برنامه‌ریزی کنند برای کنترل و مدیریت فرهنگی نقاط مختلف شهرها و با مسئولین و ریش‌سفیدهای محله‌شان محله خود را مدیریت کنند چراکه سنت همبستگی اجتماعی راهگشای مشکلات ما است.

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام