رد کردن لینک ها

عملکرد خوب وقابل قبول منطقه ویژه منطقه اقتصادی بیرجند در ایجاد اشتغال و تولید

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با اینکه نوپا است اما توانسته است خوب عمل کند،گفت: هدف ما جذب سرمایه گذار برای خراسان جنوبی و منطقه ویژه اقتصادی استان است.

 به گزارش روابط عمومی وامور بین المل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبیی دکتر،غلامرضا حسن‌پور در جریان بازدید از چند واحد تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی ظرفیت‌های زیادی دارد، اظهار داشت: استان خراسان جنوبی یکی از استان‌های متدین در کشور است که مردمانش در همه صحنه‌های دفاع از نظام و انقلاب حضور پر رنگ داشته و دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های خراسان جنوبی ظرفیت مرز و همجواری با کشور افغانستان است افزود: باید شرایطی فراهم شود تا این استان در زمینه تولید و صادرات هم موفق باشد و از بازار کشور افغانستان بتواند به بهترین نحو استفاده کند.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با بیان اینکه در بازدیدی که امروز از چند واحد مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند داشتیم برخی از واحدها به دلیل برخی از قوانین و مقررات دچار مشکلاتی بودند گفت: در برخی از وزارتخانه‌ها قوانین روز به روز تغییر می‌کند و این تغییر سبب بروز مشکلات برای واحدها می‌شود.حسن پور ادامه داد: سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی یکی از موضوعاتی که پیگیری می‌کند حمایت، هدایت و نظارت از تولید کشور است و علاوه بر اینها بر صادرات هم نگاه ویژه داریم و در جریان بازدید امروز  علاوه بر برخی از قوانین و مقررات، بانک‌ها باید در بخش سرمایه در گردش هم ورود کنند.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در بخش بازاریابی مشکلاتی داشتند که وعده پیگیری در این زمینه را دادیم گفت: در کشور افغانستان پنبه کاشته می‌شود اما اجازه ورود به داخل کشورمان را ندارد، که در این زمینه مقرر شده به زودی جلسه‌ای را در تهران با جهاد کشاورزی برگزار کنیم تا این مشکل برطرف شده و پنبه کشور افغانستان راحت‌تر به کشورمان وارد شود.

حسن‌پور بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات مطرح شده برخی از واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی در بخش بسته‌بندی بود که در این زمینه هم پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم این مشکل هم برطرف شود.

وی افزود: مشکل یکی از واحدهای مستقر در این سازمان در زمینه سوخت بود که بنا به دلایلی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سوخت را به آنها نمی‌دهد از آن جایی که در جریان بازدید امروز ما از استانداری هم حضور داشتند مقرر شد این مشکل برطرف شود و اگر در استان مشکلات به نتیجه نرسد، ما در سطح کشور تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با بیان اینکه تاکید داریم تا استان خراسان جنوبی با توجه به  مردم متدین و زحمتکشی که دارد و از سوی دیگر با توجه به ظرفیت‌های خوب و مزیت‌ها بتواند بیشتر از این توسعه یابد گفت: به عنوان مثال کشاورزان در خراسان جنوبی زعفران می‌کارند اما سود آنچنانی نصیبشان نمی‌شود و همچنین یکی از هنرهای قدیمی این استان در بخش قالی بافی است که از زمان‌های قدیم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و باتوجه به مشکلات قالی بافان استان، در زمینه عرضه و فروش آن را دنبال خواهیم کرد.

حسن پور ادامه داد: صنایع دستی یکی از برترین‌های کشور ما است اما متاسفانه کمتر به آن توجه شده پیگیری می‌کنیم در تهران مکانی برای عرضه و فروش قالی خراسان جنوبی اختصاص یابد و با مجموعه‌های بزرگ فرش تهران جلساتی را برگزار خواهیم کرد تا زمینه فروش قالی‌های استان فراهم شود.

انتهای/

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام