رد کردن لینک ها

غرس ۳ هزار اصله نهال در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

ریاست سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از غرس ۳ هزار اصله نهال در منطقه ویژه اقتصادی استان خبر داد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی مکلف به کاشت درخت در ۱۲ هکتار از اراضی خود است و از چند سال قبل در این زمینه کار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،مرتضی صفدری زاده در مراسم روز درختکاری که در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد به اهمیت درختکاری و غرس نهال توسط مقام معظم رهبری در این روز گفت: منطقه ویژه اقتصادی هم با هدف داشتن فضایی پاک و سالم در کنار توسعه صنعتی، اجتماعی برای کاشت درخت اقدام می کند.

«صفدری زاده» اهمیت درختکاری را بیان و اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی مکلف به کاشت درخت در ۱۲ هکتار از اراضی خود است و از چند سال قبل در این زمینه کار می کند امسال هم ۳ هزار اصله نهال در منطقه ویژه اقتصادی غرس می شود.

وی توجه به محیط زیست و منابع طبیعی را وظیفه عمومی دانست که فقط مشمول اداره منابع طبیعی نیست و همه اقشار جامعه از نظامیان، صنعتگران و … را شامل می شود. باید همت همگانی باشد تا شهر و جامعه ای زیبا حاصل شود و همان طور که بیرجند تمیزترین شهر کشور نام دارد استان نیز به همین عنوان مشهور شود.

ریاست سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: با همراهی استاندار رونق و تحول در فضای کسب و کار و اقتصاد استان سرعت بگیرد.

جنگل‌های استان در معرض خطر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سخنران بعدی بود که به رتبه دوم استان در داشتن بیابانی با هشت میلیون و ۵۳۳ هزار و ۹۹۰ هکتار اشاره کرد و گفت: ۷۹۲ هزار تن علوفه در مراتع استان استحصال می شود استان ۴۱۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و مراتعی دارد که روز به روز ضعیف تر و بیابانی تر می شود و در صورت ادامه این روند ، افزایش آفات و کاهش نباتات و… تهدیدی برای جمعیت شرق کشور خواهد شد.

«جعفری» در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: منابع طبیعی، محیط زیست و تنوع گونه های گیاهی و تعادل محیط زیست در حال تغییر و برهم خوردن است . حدود ۲۰۰ گونه گیاهی دراستان وجود دارد که حفاظت از آنها نیاز به راه انداز بانک ژن دارد چرا که در صورت از بین رفتن یک گونه گیاهی، جایگزین ندارد.

وی آماری از جنگل های استان و انواع آن ارایه کرد و افزود: جنگل های استان در معرض خطر است و چنانچه طرح حرس و نگهداری آن ها تهیه و اجرا و از جنگل ها حفاظت نشود در آینده گونه های گیاهی صد ساله و سازگار با اقلیم از بین می رود.

وی همچنین به مزایای اجرای طرح های آبخیزداری در استان به ویژه در سال های اخیر و اجرای طرح از آبخیز تا جالیز اشاره کرد و گفت: سالانه آب زیادی از استا خارج می شود اما با راهکارهایی مانند آبخیزداری مشارکتی وسهیم کردن مردم در این طرح می توان در ذخیره بیشتر رواناب ها اقدام کرد.

انتهای پیام/

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام