رد کردن لینک ها

فضای سبزمنطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به آبیاری نوین مجهز شد

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای حفظ بیشتر مایه حیات وتوسعه هرچه تمام رخت سبز منطقه ویژه اقتصادی سیستم آبیاری نوین دراین سایت مجهز شد گفت: در سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بیش از ۴ هزار اصله درخت کاشته شده است که با سیستم آبیاری نوین آبرسانی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،حسین زارعی از مجهز شدن فضای سبز این سازمان به سیستم آبیاری قطره ای خبر داد  وافزود:فضای سبز سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به سیستم آبیاری قطره ای مجهز شد.

وی با بیان اینکه کاشت درخت باعث افزایش ذخیره منابع آبهای زیر زمینی می شود؛ و میزان قابل توجهی از آبهای زیرزمینی، بر اثر شهرسازی و برداشتهای افسارگسیخته، در حال کاهش است افزود: درخت ضامن سلامتی محیط زیست است کاشت درخت و توسعه فضای سبز سبب کاهش آلاینده‌ها، افزایش تولید اکسیژن، تعدیل آب‌‌وهوا، کنترل آب‌های سطحی، پاکیزگی هوا و آرامش روحی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای حفظ بیشتر مایه حیات وتوسعه هرچه بیشتر پهنه سبز سازمان منطقه ویژه اقتصادی،برای آبیاری فضای سبز در بلوارهای اصلی به منظور صرفه جویی در مصرف آب ،کاهش تبخیر سطحی به ویژه در فصل گرم سال وکنار گذاشتن روشهای آبیاری قدیمی«غرقابی»از روشهای نوین آبیاری فضای سبز»»طرح آبیاری قطره ای:در سایت مرکزی آغاز شد.

مهندس زارعی ادامه داد: این طرح می تواند نقش به سزایی در کاهش ۷۰ درصدی آب شرب داشته باشد، در شرایط فعلی که استان خراسان جنوبی در منطقه ای گرم و خشک قرار گرفته و با خشکسالی سال های اخیر و بحران آب در استان،شایسته است توجه ویژه در راستای کاهش مصرف آب صورت پذیرد.

منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: از ابتدای بهره برداری تاکنون طبق مطالعات به عمل آمده در زمینه مسائل زیست محیطی، حمایت های ویژه ای در راستای اجرای طرح های صنعتی کم آب بر داشته  است که خوشبختانه تا کنون اکثر واحدهای مستقر در این منطقه واحدهای کم آب بر یا واحدهایی هستند که هیچ نیازی به آب در فرآیند تولید و محصول خود ندارند.داشته است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به مزایای آبیاری نوین گفت: از مزایای طرح آبیاری قطره ای در این منطقه میتوان به مواردی از جمله کاهش میزان شسته شدن ،اتلاف کود و مواد مغذی به دلیل آبیاری موضعی. رطوبت در ناحیه ریشه‌ها ، کاهش رشد علف هرز و در نتیجه کاهش هزینه های بهره برداری و هزینه های جاری را در پی دارد و از طرفی بازدهی و پوشش فضای سبز بیشتری را فراهم می کند.

همچنین از طرفی به جهت کاهش تبخیر سطحی آب در زمان آبیاری فضای سبز مدیریتی صورت گرفته زمان آبیاری فضای سبز در ساعات های اولیه روز یا پایانی روز صورت گیرد که جذب آب به خاک بیشتر شود که خود تاثیر چشمگیری در رشد بیشتر فضای سبز و صرفه جویی در مصرف آب داشته است.

مهندس زارعی از وجود بیش از ۴هزار اصله درخت در سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی خبر داد وافزود: سیستم آبیاری نوین به طور ۵۵۰متر در سایت مرکزی منطقه ویژه اقتصادی استان انجام شد.

انتهای پیام/

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام