رد کردن لینک ها

فضای سبز منطقه ویژه اقتصادی بیرجند مجهز به سیستم آبیاری قطره‌ای می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان از وجود بیش از ۴ هزار اصله درخت در منطقه ویژه خبر داد و گفت: فضای سبز منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی مجهز به سیستم آبیاری قطره‌ای می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ،مهندس حسین زارعی امروز در مراسم کاشت درخت در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت درختکاری و غرس نهال توسط مقام معظم رهبری در این روز اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی هم با هدف داشتن فضایی پاک و سالم در کنار توسعه صنعتی، اجتماعی برای کاشت درخت اقدام می کند.

وی اهمیت درختکاری را بیان و افزود :امسال سومین سالیست که در  منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی خود را مکلف  مکلف به کاشت درخت کردیم و تا کنون بیش از ۴ هزار اصله نهال درخت در کاشته شده است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی توجه به محیط زیست و منابع طبیعی را وظیفه عمومی دانست  و افزود: توجه به محیط زیست تنها مشمول اداره منابع طبیعی نیست و همه اقشار جامعه را شامل می شود. و همان طور که بیرجند تمیزترین شهر کشور نام دارد استان نیز به همین عنوان مشهور شود.

مهندس زارعی با بیان اعلام خبر مجهز شدن فضای سبز منطقه ویژه اقتصادی به آبیاری قطره ای  خبر داد و افزود: به زودی فضای سبز منطقه ویژه اقتصادی از طریق آبیاری قطره ای آبرسانی خواهد شد.

وی گفت : کاشت درخت باعث افزایش ذخیره منابع آبهای زیر زمینی می شود؛  و میزان قابل توجهی از آبهای زیرزمینی، بر اثر شهرسازی و برداشتهای افسارگسیخته، در حال کاهش است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با یادآوری اینکه درخت ضامن سلامتی محیط زیست است تصریح کرد: کاشت درخت و توسعه فضای سبز سبب کاهش آلاینده‌ها، افزایش تولید اکسیژن، تعدیل آب‌‌وهوا، کنترل آب‌های سطحی، پاکیزگی هوا و آرامش روحی می‌شود.

مهندس زارعی افزود: بسیاری از کشورهای در حال توسعه دنیا به جنگل‌ها و محیط زیست دست برده‌اند که ادامه این روند، سبب از بین رفتن محیط زیست شده است بنابراین درختکاری از کارهایی است که می‌توان در راستای نجات هوا و فضای کشورها انجام داد. وی بیان داشت: اگر در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کوتاهی شود، مثل آن است که زمین ریه‌های خود را از دست بدهد

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام