رد کردن لینک ها

لزوم تغییر نگاه به مسئولان ایمنی

رئیس انجمن صنفی ایمنی خراسان جنوبی بر لزوم تغییر نگاه به مسئولان ایمنی در محیط‌های کاری تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، یزدانی اظهار داشت: تحقق سلامت روان نیروی کار تنها محدود به محیط کار نیست، در محیط‌های کاری می‌تواند نقش مهمی در شناسایی و مدیریت عوامل مؤثر داشته باشد.

وی افزود: روانشناسی صنعتی به‌عنوان یک حوزه تخصصی، ابعاد مختلف سلامت روان نیروی انسانی را در محیط‌های صنعتی بررسی می‌کند و این موضوع نیازمند توجه جدی مدیران و کارفرمایان است.

رئیس انجمن صنفی ایمنی استان گفت: ایجاد یک مشارکت سه‌جانبه می‌تواند زمینه‌ساز بهبود شرایط کاری، افزایش بهره‌وری و کاهش حوادث ناشی از کار باشد.

یزدانی افزود: جایگاه مسئولان ایمنی و بهداشت در برخی سازمان‌ها باید از نگاه ابزاری به نگاه فرهنگی و انسانی تغییر یابد،

وی تصریح کرد:زمانی که این جایگاه به‌درستی در ساختار مدیریتی تعریف شود، نتایج مثبت اقتصادی و انسانی قابل توجهی برای سازمان‌ها به همراه خواهد داشت.

وی افزود: هزینه‌های ناشی از حوادث کار، علاوه بر آسیب‌های انسانی، خسارت‌های اقتصادی قابل توجهی به واحدهای تولیدی وارد می‌کند.

رئیس انجمن صنفی ایمنی خراسان جنوبی گفت: انجمن در سال ۱۴۰۴ بیش از ۲۰ هزار نفر ساعت آموزش تخصصی در حوزه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای برگزار کرد.

یزدانی گفت: عوامل انگیزشی و ارتباط مؤثر میان کارفرما و کارگر نقش مهمی در ارتقای سلامت روان و افزایش بهره‌وری دارد.

وی از دستگاه‌های نظارتی خواست از ظرفیت انجمن‌های تخصصی در تصمیم‌سازی‌ها و تدوین دستورالعمل‌های ایمنی استفاده کنند.

وی افزود: مشارکت این نهادها می‌تواند به ارتقای کیفیت برنامه‌ها و بهبود فضای کاری کمک کند.

رئیس انجمن صنفی ایمنی استان افزود: با تقویت تعامل، آموزش و نگاه انسانی به نیروی کار می‌توان گام‌های مؤثری در جهت ارتقای فرهنگ ایمنی و سلامت روان در سازمان‌ها برداشت

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام