رد کردن لینک ها

مجوز گمرک تخصصی برای مرز رسمی ماهیرود اخذ شد

استاندار خراسان جنوبی گفت: مجوز گمرک تخصصی مرز ماهیرود شهرستان سربیشه برای واردات ماشین آلات راه‌سازی و معدنی به استان اخذ شد.

 به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،جواد قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی به خاطر داشتن ۶۹۸ معدن از قطب‌های معدنی کشور محسوب می‌شود. اظهار داشت: از ۶۹ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور حدود ۵۰ نوع آن از قبیل زغالسنگ (۷۶ درصد زغال کشور)، طلا، سنگ‌های قیمتی، زینتی و سایر در این استان وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از این استان به دلیل داشتن ذخایر قطعی بیش از هفت میلیارد تن، به عنوان  بهشت معادن نام برده می‌شود، تصریح کرد: علیرغم ظرفیت‌های معدنی متأسفانه بخش قابل تأملی از معادن به صورت نیمه فعال و یا غیرفعال هستند.

وی عنوان کرد: در این خصوص در اولین سفر استانی هیئت دولت، رئیس جمهور بر فعال سازی ظرفیت‌های معدنی استان برای رونق اقتصادی تأکید کرد.

قناعت با بیان اینکه به منظور فعال کردن ظرفیت‌های این بخش چالش‌ها و مشکلات معادن استان بررسی شد، گفت: فرسودگی ماشین آلات معدنی از مهمترین علل نیمه فعال بودن بسیاری از معادن مطرح شده بود.

وی با بیان اینکه در حوزه راهسازی نیز ۵۸۰ کیلومتر باند دوم و پروژه راه آهن زاهدان – بیرجند – قاین – یونسی در دست اجرا است، افزود: هزار و ۲۰۰ کیلومتر پروژه راه‌سازی اجرا نشده نیز در استان وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد ماشین آلات راه‌سازی استان عمر طولانی داشته و مستهلک شده‌اند، ادامه داد: برای اجرای پروژه‌های راه‌سازی استان در افق ۱۰ ساله نیاز به حدود ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین راه‌سازی است.

وی اظهار داشت: به منظور تحقق دستور رئیس جمهور و اجرای سند تحول دولت مردمی در راستای چرخش‌های تحول آفرین و ارتقاء بهره‌وری، ضرورت بهره‌گیری از تجهیزات، ماشین آلات متناسب و به روز در این زمینه از ضروریات بود.

قناعت عنوان کرد: این ظرفیت در افغانستان مهیا بود ولی گمرگ رسمی ماهیرود با وجود تمامی امکانات و تأسیسات مورد نیاز در فهرست گمرکات مجاز به واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی قرار نداشت.

وی افزود: درهمین خصوص درخواست مجوز گمرک تخصصی مرز ماهیرود برای واردات ماشین آلات معدنی و راه‌سازی را اعلام کردیم که با پیگیری‌های اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان و توجه ویژه وزیر اقتصاد توانستیم این مجوز را اخذ کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تمامی امکانات در گمرک ماهیرود مهیاست و آمادگی ارائه خدمات وجود دارد، عنوان کرد: تجار کشور افغانستان نیز آمادگی لازم برای همکاری در این زمینه را اعلام کرده‌اند.

به گفته وی؛ اخذ این مجوز، گامی مؤثر برای رونق توسعه و اشتغال استان و کشور خواهد بود.

خراسان جنوبی چهار شهرستان مرزی دارد و گمرک و پایانه مرزی ماهیرود به عنوان سومین معبر رسمی ایران با افغانستان در شرق کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام