رد کردن لینک ها

مخازن مینی پالایشگاه هیدروکربن در بیرجند دچار آتش سوزی شد+فیلم

مخازن مینی پالایشگاه تولید هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند (یکشنبه) دچار آتش سوزی شد.

به گزارش روابط عمومی واور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: حدود ساعت هشت و ۴۵ دقیقه روز یکشنبه ۱۹ آذرماه اعلام شد که یکی از مخازن ۲۵۰ تُنی مینی پالایشگاه هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند دچار آتش سوزی شده که هنوز علت آن مشخص نیست اما بلافاصله واحد ایمنی منطقه ویژه اقتصادی برای اطفای حریق وارد عمل شد.

وی گفت: همچنین منطقه ویژه اقتصادی از آتش نشانی بیرجند و سایر دستگاه‌های امدادی کمک خواست که مدیریت بحران نسبت به اعزام سایر عوامل از جمله آتش نشانی، فرودگاه، شرکت نفت و حتی نیروی هوایی اقدام کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه مخازن حاوی میعانات گازی بوده، عملیات اطفای حریق و سرد کردن در یک مخزن که دچار آتش سوزی شده و مخزن مجاور در حال انجام است.

آخوندی بیان کرد: این حادثه تاکنون خسارت جانی نداشته و فقط یک نفر به صورت سرپایی توسط اورژانس مداوا شد.

وی گفت: علت آتش سوزی در دست بررسی است و اطفای حریق تا مهار کامل آتش ادامه دارد.

وی افزود: ابتدا آتش سوزی از یک مخزن شروع شد که تا مرز مهار پیش رفت اما به واسطه همجواری مخازن میعانات گازی با هم، آتش سرایت کرده و به خاطر گسترده بودن حجم آتش با تجهیزات موجود مهار آن زمان‌بر شده است.

آخوندی عنوان کرد: در حال حاضر پنچ گروه آتش نشانی از شهرداری بیرجند، خودروهای اطفای حریق شرکت نفت و فرودگاه نیز در محل حادثه مستقر هستند که کار سردسازی مخازن همجوار را انجام می‌دهند تا آتش بیش از این سرایت نکند.

وی گفت: نیروی انسانی از محل به طور کامل خارج شده اند و تلاش می‌کنیم با کمک ظرفیت‌های موجود در شهرستان آتش مهار شود.

آخوندی با تاکید بر اینکه هنوز علت حادثه هنوز مشخص نیست گفت: نوع ماده نفتی مخازن به شکلی است که بعد از اشتعال، خاموش کردن آن سخت بوده و کارگران حاضر در محل حادثه عنوان کرده اند که به طور ناگهانی مخزن آتش گرفته است.

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام