رد کردن لینک ها

مدیر کل دفتر نظارت بر ترانزیت جمهوری اسلامی ایران خبرداد؛ هیچ محدودیت ترانزیتی در مرز ماهیرود نخواهیم داشت.

مدیر کل دفتر نظارت بر ترانزیت در گمرک جمهوری اسلامی ایران از ترانزیت ۱۰ میلیون تُنی از گمرکات کشور در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت:این نوید را به خراسان جنوبی می‌دهیم که دیگرهیچ محدودیت ترانزیتی در مرز ماهیرود نخواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،رضا راستی  در حاشیه بازدید از مجموعه ۱۷ هکتاری گمرک مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بحث ترانزیت امسال در ده ماهه گذشته ۱۰ میلیون تُن ترانزیت از طریق گمرکات انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ امار ترانریت از طریق گمرکات در کشور ۱۳ میلیون تُن بوده است افزود: پس از مدتی در سال‌های بعد آمار ترانزیت کالا کاهش یافت.

مدیر کل دفتر نظارت بر ترانزیت  در گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت : فعال سازی کریدورهای ترانزیتی و استفاده از ظرفیت‌ها از سیاست‌های دولت سیزدهم است گفت: همه تلاش و تاکید دولت استفاده از ظرفیت‌های موجود به بهترین نحو ممکن است.

راستی با بیان این‌که یکی از اقدام‌های اساسی که امسال توسط دولت در چند ماه گذشته انجام شده است، افتتاح کریدور ترانزیتی امارات_ ترکیه از ایران است گفت: در چند ماه اخیر شاهد افتتاح کریدور ترانزیتی زمینی امارات_ ترکیه از طریق ایران با عبور نخستین محموله بودیم.

وی کاهش زمان را از مهم ترین مزیت‌های فعال سازی کریدور امارات_ ترکیه ایران دانست و گفت: دولت و گمرک جمهوری اسلامی ایران همه تلاش بر این است تا آمار ترانزیت در کشور افزایش یابد .

 مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت در گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عملکرد گمرکات در خراسان جنوبی و فعال بودن مرز ماهیرود گفت: خوشبختانه مرز ماهیرود یکی از معبرهای فعال است و امروز صبح هم بازدیدی از این مرز داشتیم که این نوید را به مردم خراسان جنوبی در این سفر می‌دهم که اقلام ترانزیتی از ماهیرود را افزایش دادیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در مرز ماهیرود زیر ساخت‌های خوبی فراهم است و در چند ماه آینده هم دستگاه ایکس ری افتتاح خواهد شد و با توجه به موقعیت ترانزیتی که در مرز ماهیرود وجود دارد در چند ماه آینده هیچ محدودیت ترانزیتی  از سوی ایران وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام