رد کردن لینک ها

مرز ماهیرود یکی از مرزهای پرسود برای جمهوری اسلامی ایران/قدردان منطقه ویژه هستیم

معاون سیاسی اجتماعی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مرز ماهیرود یکی از مرزهای پرسود برای ایران است گفت:این مرز توانسته است معبری مطمئن برای صادرات کالاهای ایرانی به کشور افغانستان باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی در جلسه بررسی ظرفیت ها و مشکلات هرکدام از بخش های مرز ماهیرود، اظهار داشت: با توجه به موقعیت و ظرفیت های استان در حوزه تجارت خارجی و بازارچه های مرزی، درخواست و انتظار ما از مسئولین ملی، توجه و کمک به توسعه و تکمیل زیرساخت های مرز در بخش های مختلف امنیتی و اقتصادی است.

وی ادامه داد: با تکمیل زیرساخت های مورد نیاز و همچنین صدور برخی مجوزها و اختیارات به استان، شاهد توسعه روابط اقتصادی و تجاری با افغانستان و در نتیجه رونق اقتصادی خراسان جنوبی و ارتقاء معیشت مرزنشینان باشیم.‌

وی فعالیت تمامی حوزه های اعم از گمرک، منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه را در مرز ماهیرود بسیار عالی دانست و گفت: از مرز ماهیرود می‌توان به عنوان یکی از مرزهای پرسود برای جمهوری اسلامی ایران یاد کرد چرا که این مرز توانسته معبری مطمئن برای صادرات به کشور در حال توسعه و مستعد دارای کالاهای ایرانی یعنی افغانستان باشد.

زارعی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم در ماهیرود نیز فراهم شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

فرماندار شهرستان سربیشه هم با اشاره به نقش ماهیرود در توسعه تجارت خارجی کشور، افزود: به جهت اهمیت موضوع، تأمین و توسعه تجهیزات و زیرساخت ها در ماهیرود به طور ویژه در دستور کار قرار دارد.

لکزایی ادامه داد: با پیگیری‌هایی انجام شده مجوز ترانزیت عام، راه اندازی دستگاه ایکس ری نیز در این بازارچه از مهم ترین اقدامات بوده که بسترهایی برای رشد ترانزیت را به همراه دارد.

فرماندار سربیشه تصریح کرد:مرز ماهیرود یک فرصت بسیار خوب اقتصادی برای خراسان جنوبی و کل کشور است و بخش زیادی از مراودات ما با کشور افغانستان از طریق این مرز انجام می‌شود.

لکزایی با بیان این مطلب که پیش نیاز و الزام هرگونه فعالیت اقتصادی، تأمین امنیت مناسب و پایدار است، گفت: به لطف خدا و تلاش شبانه روزی نیروهای مرزبانی و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی، شاهد امنیت خوبی در مرزهای مشترک استان با کشور افغانستان هستیم.

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام