رد کردن لینک ها

مرکز تجاری ایران درکابل؛ کمک به‌ توسعه افغانستان با رویکرد صادرات+فیلم

مدیرعامل مرکز تجاری ایران در افغانستان گفت، فروش محصولات ایرانی در افغانستان مهمترین هدف ایجاد مرکز بزرگ تجاری ایران در کابل است.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،مرکز بزرگ تجاری ایران در کابل امروز (یکشنبه) به طور رسمی با حضور مقام‌های حکومت طالبان و مقام‌های سیاسی و اقتصادی ایران در کابل افتتاح می‌شود. 
هفت هزارمترمربع برای شرکت‌های ایرانی در مرکز تجاری ایران در افغانستان اختصاص یافته است. ارائه خدمات مشاوره‌ای حقوقی، تجاری، کمک به امضای قراردادهای تجاری و اقتصادی، ارائه خدمات بیمه، حمل ونقل و تدارکات در این مرکز تجاری تعریف شده است. 
«سمانه عبداللهی» در گفت وگوی اختصاصی در کابل تصریح کرد، فروش محصولات ایرانی در همه استان‌های افغانستان مهمترین هدف ایجاد مرکز بزرگ تجاری ایران در کابل است.
مدیرعامل مرکز تجاری ایران در افغانستان افزود، براساس مجوزی که سازمان توسعه تجارت ایران صادر کرده، مرکز تجاری در کابل، بزرگترین مرکز تجاری ایران است که این مرکز به بخش اداری، واحدهای مسکونی و انبارهای اختصاصی مجهز شده است.
«سمانه عبداللهی» با بیان اینکه مرکز بزرگ تجاری ایران به دنبال ایجاد صنعت در افغانستان است گفت، با توجه به ظرفیت خوبی که برای همکاری‌های اقتصادی و تجاری در افغانستان وجود دارد، هدف ایران اشتغال‌زایی در افغانستان است. 
رئیس هیات تجاری ایران اعزامی به کابل هم به خبرنگار گفت، توسعه تجارت و صادرات پایدار بین ایران و افغانستان مهمترین وظیفه مرکز تجاری ایران در کابل است.
آذری افزود، ایجاد مرکز تجاری ایران در افغانستان، فرصت مناسب تجاری در بخش‌های زیرساختی، ماشین‌آلات، تجهیزات و انتقال دانش‌بنیان را به افغانستان فراهم می‌کند.
«حسین روستایی» رایزن بازرگانی ایران در افغانستان نیز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار در کابل تاکید کرد، قرار است پس از راه‌اندازی مرکز بزرگ تجاری ایران در افغانستان، هشت شرکت هلدینگ بین‌المللی ایران در افغانستان فعالیت کنند.
رایزن بازرگانی ایران در افغانستان ابراز امیدواری کرد، مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان به‌عنوان بازوی اجرایی سازمان توسعه تجارت ایران عمل کند و به پیشرفت اهداف صادراتی جمهوری اسلامی کمک کند.
بخش خصوصی توانمند ایران با ایجاد مرکز بزرگ تجاری در کابل وارد بازار با ظرفیت فراوان افغانستان شده است و این مرکز می‌تواند علاوه بر کمک به توسعه اقتصادی افغانستان، صادرات‌محور کالاهای ایرانی هم باشد.

انتهای پیام/

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام