رد کردن لینک ها

نماینده نهبندان و سربیشه: مخالف پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستیم

نماینده شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حمایت از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در این برهه از زمان با تصویب پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق ویژه مخالفم چون سبب فرار سرمایه‌گذار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،مناطق آزاد صنعتی، تجاری و مناطق ویژه صنعتی بخشی از سرزمین مادری است که در بند قوانین و مقررات جاری اقتصادی دولت‌ها قرار دارند. معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی عوارض گمرکی، حذف تشریفات زاید گمرکی و مقررات دست و پاگیر و جذب سرمایه‌گذار خارجی از مهم‌ترین ویژگی این مناطق است.

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی و دولت‌های مختلف راه‌اندازی مناطق آزاد تجاری صنعتی و همچنین مناطق ویژه اقتصادی در راستای توسعه تجارت به ویژه صادرات درآمدزا و افزایش شاخصه‌های سرمایه‌گذاری به ویژه سرمایه‌گذاری خارجی صادرات‌محور بوده است که در این راستا نیز در بسیاری از دوره‌ها، کارهایی انجام شده

در این راستا نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مناطق ویژه و مناطق آزاد شامل مناطقی هستند که در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان دروازه تجارت و صادرات از آنها یاد می‌شود.

مصطفی نخعی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته اتفاقات خوبی در مناطق آزاد و تجاری کشور رقم خورده است و تعداد قابل توجهی مناطق آزاد و تجاری در کشور شکل گرفته که نمونه آن را در استان خراسان جنوبی داریم گفت: آنچه که مطرح است این که ایراداتی وجود دارد و تعدادی از نمایندگان نظریه حذف مالیات بر ارزش افزوده را عنوان کردند و معتقدند مناطق آزاد و تجاری به جای اینکه مکانی  برای تولیدات و صادرات باشد به مکانی برای وارادات  تبدیل شده است.

نخعی گفت: برخی دیگر معتقدند این مناطق یک دفعه شکل نگرفته که بخواهیم صادرات‌محور باشند چرا که به مرور زمان شکل گرفته و آنهایی که قدیمی‌تر هستند تنها در کشور سه منطقه قدیمی داریم و در حال حاضر جنبه صادراتی مناسبی دارند اما  مابقی مناطق باید به آنها فرصت داده شود و به عنوان حاکمیت زیرساخت‌ها برای مناطق آزاد آماده شود تا سرمایه گذار بتواند در جهت سرمایه‌گذاری و صادرات گام بردارد.

وی بیان کرد: زیرساخت تنها آب و برق نیست بلکه سیستم ریلی، هوایی و جاده‌ای نیز زیرساخت است که دولت و حاکمیت باید برای مناطق آزاد و مناطق ویژه فراهم کند تا سرمایه‌گذار بدون دغدغه بتواند به فکر صادرات باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجموع  نظر ما این است که مناطق آزاد و ویژه نیازمند حمایت است و اکنون زمان مناسبی برای تصمیم‌گیری برقراری مالیات ارزش افزوده نیست.

نخعی با تاکید بر اینکه با گرفتن مالیات بر ارزش افزوده از مناطق آزاد و مناطق ویژه شاهد فرار سرمایه‌گذار می‌شویم گفت: به عنوان یک نماینده با این طرح مخالف هستم و معتقدم در حال حاضر باید با حمایت از این مناطق به فکر صادرات بیشتر باشیم.

انتهای پیام/

.

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام