همکاریهای اقتصادی، تجاری هلمند وخراسان جنوبی افزایش می یابد
تحکیم روابط دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و افغانستان و توسعه همکاریهای اقتصادی، تجاری و صنعتی میان دو کشور و مناطق مرزی از اهداف سفر هیات تجاری هلمند است .
به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، مولوی رحیم الله محمود در بدو ورود به خاک ایران ، در مرز ماهیرود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از هماهنگی و مهمان نوازی شما تشکر می کنم.
وی افزود:هدف سفر ما به جمهوری اسلامی ایران و به استان خراسان جنوبی تحکیم روابط هرچه بیشتر و خوبتر میان جمهوری اسلامی ایران و کشور افغانستان است.
معاون والی هلمند افغانستان گفت: به خاطر تحکیم روابط و گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور و دو ولایت که با همدیگر هم مرز هستیم این سفر انجام شد.
وی افزود: ما در این سفر از کارخانجات و از جاهای صنعتی و تجارتی استان خراسان جنوبی بازدید خواهیم کرد و به خاطر رشد صنعت، اقتصاد و تجارت انشالله که همکاری و همیاری خوبتری را با هم خواهیم داشت.
بازدید از نیروگاه خورشیدی ۱۰مگاواتی خورشیدی درح،بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان جنوبی ،بازدید از،کارخانه کویرتایر،بازدید از نمایشگاه توانمندیهای دانش بنیان استان،بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند،بازدید از بیمارستانهای ایران مهر و رازی،نشست تخصصی تجاری اقتصادی با تجار و بازرگانان استان و نشست با استاندار از دیگر برنامه های سفر سه روزه هیات ولایت هلمند افغانستان به خراسان جنوبی است انتهای پیام /

https://khavarestan.ir/news/13503/%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%B1%D9
https://www.mehrnews.com/news/6861289/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%DB%8C%D
