رد کردن لینک ها

ورود دروازه طلایی اقتصاد شرق ایران در امر خداپسندانه مدرسه سازی/منطقه ویژه اقتصادی بیرجند مدرسه ۱۲ کلاسه میسازد

سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی قرار است با مشارکت اداره کل نوسازی توسعه وتجهیز مدارس استان مدرسه ۱۲ کلاسه در بیرجند بسازد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،می گویند آدمی بنده محبت است و هر چه نتواند سنگ خارای قلبش را بگشاید، محبت خواهد توانست.

تپش قلب های پاک خیران مدرسه ساز جویباری از مهربانی و ایثار را روانه ریشه های درخت علم و دانش کرده تا نونهالان و نوجوانان و جوانان این کهن مرز و بوم از سایه پرمهر و خنکای این درخت زیبا بیش از پیش بهره مند شوند.

خیران مدرسه ساز متاع گران بهای سخاوت را در خود به ودیعت دارند و کریمانی از دیار عرشیان و ملکوتیان هستند و با بنا نهادن مدرسه ی عشق و کلاس ایثار، نام خود را در آسمان ها به یادگار می‌گذارند و افتخار می‌کنیم که ایران، مهد پرورش بزرگ مردان و شیرزنانی همچون خیرین مدرسه ساز است که تار و پود مدرسه‌ی عشق و مهربانی را به شوق وصال جانان می آفرینند.

مقام معظم رهبری در خصوص امر و اهمیت مدرسه‌سازی می فرمایند: تلاش در راه مدرسه سازی خود جهادی مقدس است و مشارکت در مدرسه سازی از ماندگارترین کارهای نیک است.

خیرین مدرسه ساز، یادگارهایی از خود باقی گذارده اند که نه تنها هیچ وقت فراموش نمی شود، بلکه، سینه به سینه و نسل به نسل به دیگران نیز منتقل می شود و خیرین مدرسه ساخته اند تا بچه ها در آن مدارس با آرامش درس بخوانند و بتوانند به مقامی برسند که آینده ایران اسلامی را بسازند.

بارها از مدرسه‌سازی گفته‌ایم و از زندگی افرادی سخن به میان آورده‌ایم که با هر توشه و شغل و شرایطی پا در این عرصه گذاشته‌ و برای مقاطع مختلف مدرسه ساخته‌اند. کسانی که بارها تأکید کرده‌اند لبخند رضایت دانش‌آموزان در روز افتتاح مدرسه، بهترین هدیه‌ای است که می‌توانستند، دریافت کنند. بارها گفتیم و روایت کردیم، باشد که همه با هر توانی برای آبادانی و تغییر پا در عرصه گذاشته و برای ایجاد تغییر و پیشرفت در کشور به مدرسه‌سازی روی آورند. پس نذرهایمان را صرف کار خیر برای آبادانی و پیشرفت کشور کنیم.

مهندس مرتضی صفدری زاده یک کار آفرین موفق یزدی است که با تلاشهایی که داشته توانسته است زمینه اشتغال برای بیش از ۵ هزار نفر را در سطح کشور ایجاد کند او که یک کارآفرین موفق است ودر شهر میبد با کارخانه جاتی که او وتیمش ایجاد کرده اند جوان بیکاری وجود ندارد، چند سالیست پا را از استان یزد فراتر گذاشته ودر استان خراسان جنوبی منطقه ویژه اقتصادی را بنا کرده است تا علاوه بر فراهم شدن زمینه اشتغال برای تعداد زیادی از افراد این استان، حالا قراربا کمک منطقه ویژه اقتصادی استان واداره کل نوسازی توسعه تجهیز مدارس خراسان جنوبی  در راستای دغدغه مندی مردم در مرکز استان مبنی بر کمبود مدرسه در امر مدرسه سازی هم شرکت کند.

با مشارکت منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی مدرسه ۱۲ کلاسه  در بیرجند احداث میشود

با مشارکت سازمان منطقه ویژه اقتصادی واداره کل نوسازی توسعه وتجهیز مدارس خراسان جنوبی مدرسه ای ۱۲ کلاسه در شهرستان بیرجند احداث میشود

طی مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی،ریاست سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان و جمعی از مسئولان، تفاهم نامه احداث یک باب مدرسه ۱۲کلاسه در شهرستان بیرجند مابین منطقه ویژه اقتصادی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی منعقد شد.

ریاست سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه احسان و نیکوکاری سبب ایجاد دوستی و صمیمیت بین افراد جامعه می‌شود، گفت: از جمله کارهای ارزشمند و خداپسندانه‌ای که نصیب انسان‌ها می‌شود، مدرسه‌سازی است و مدرسه سازی یک باقیات الصالحات و خیر ماندگار است.

مهندس صفدری زاده ادامه داد: خیرین مدرسه ساز پیش قدم در توسعه و رشد علم و دانش کشور هستند و خیرین مدرسه ساز نقش مهم و تأثیرگذاری در جهت رفع مشکلات آموزشی دارند، بی شک اگر کمک های بدون طمع آنان نبود مشکلات زیادی  داشتیم.

 وی با تأکید بر اینکه در چند سال اخیر به همت خیرین و کمک مسئولان گام‌های خوبی در امر مدرسه سازی در خراسان‌جنوبی برداشته شده است، افزود: کمبود فضای آموزشی در استان و خصوصا روستاهای مرزی بسیار مشاهده می شود، گاهی مشاهده می‌شود که در بعضی نقاط استان، دانش آموزان در سرما و گرما، ۹ ماه تحصیلی را در کانکس درس می‌خوانند و با حداقل امکانات آموزشی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 وی با بیان اینکه در دیدار با معاون هماهنگی اقتصادی استاندار پیشنهاد دادیم تا شرکتی در قالب شرکت های سرمایه گذاری در استان شکل گیرد، گفت: بعد از شکل گیری این شرکت های سرمایه گذاری، استاندار می تواند به اعتبار شرکت های سرمایه گذاری طرح ها را اجرا کند.

 وی اظهار داشت: مجموعه تاپسر تاکنون هشت مدرسه در سطح استان های مختلف کشور احداث کرده است و در خراسان جنوبی هم منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی مدرسه ای ۱۲ کلاسه را احداث خواهد کرد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز  مدارس خراسان جنوبی در جلسه انعقاد این تفاهم نامه گفت: بازوی توانمند مدرسه سازی در خراسان جنوبی بدون شک خیرین هستند.

احداث ۴۵۷کلاس درس با مشارکت خیرین در سراسر استان

وی با بیان اینکه از ۴۷۹ کلاس در دست احداث در سراسر استان۴۵۷ کلاس درس با مشارکت خیرین ساخته خواهد شد، افزود: این درصد مشارکت خیرین در مدرسه سازی نشان از توجه این بزرگواران به رفع محرومیت های آموزشی می باشد.

انعقاد ۷۰ تفاهم نامه احداث مدرسه با خیرین در ۲۴مین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی تعداد تفاهم نامه های منعقد شده فی مابین خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان را در ۲۴مین جشنواره خیرین مدرسه ساز بالغ بر ۷۰مورد اعلام کرد و گفت: این تفاهم نامه ها تعهدی بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان ایجاد کرده که شایسته قدردانی است. چاوشان با اشاره به تفاهم نامه مابین منطقه ویژه اقتصادی برای احداث یک باب مدرسه ۱۲کلاسه، عنوان کرد: زیربنایی که برای احداث این مدرسه تعریف شده بالغ بر ۱۳۶۰مترمربع می باشد.

وی از سرمایه گذاری ۷میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی منطقه ویژه اقتصادی در این پروژه مدرسه سازی خبر داد و افزود:مقرر شده ۵۰درصد از هزینه احداث این مدرسه توسط منطقه ویژه اقتصادی و ۵۰درصد هم توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی تأمین شود. وی با قدردانی از مهندس صفدری زاده مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اذعان داشت: معاونت عمرانی استانداری خراسان جنوبی هم در پیشبرد اهداف آموزشی و جذب مشارکت خیرین برای مدرسه سازی خصوصا خیرین حقوقی همکاری تنگاتنگی با سازمان نوسازی داشته اند که شایسته قدردانی است.

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام