رد کردن لینک ها

ورود منطقه ویژه به اقتصاد کشاورزی استان:

ورود منطقه ویژه به اقتصاد کشاورزی استان: رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی از آمادگی برای خرید محصولات استراتژیک خبر داد و گفت: مرکز مبادلات تجاری منطقه ویژه اقتصادی آمادگی خرید محصول زرشک، عناب و زعفران را دارد و در ترسیم چشم‌انداز بحث فرآوری محصولات استراتژیک کشاورزی و معدنی استان در دستور کار است. مهندس صفدری زاده با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی به عنوان یکی از موتورهای محرک توسعه اقتصادی نقش خود را ایفا می‌کند، عنوان کرد: تاکنون ۱۷۲ میلیارد تومان در سایت مرکزی و ۴۸ میلیارد تومان در سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی استان برای توسعه زیرساخت ها سرمایه‌گذاری شده است. مهندس صفدری زاده، با اشاره به میزان اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی، افزود: ۸۹۰ نفر در قالب کارهای خدماتی و بیش از ۵ هزار نفر هم به طور غیر مستقیم در این منطقه به فعالیت می پردازند. به گفته وی، با بهره‌برداری از واحدهای جدید زمینه اشتغال مستقیم هزار و ۷۶۲ نفر در منطقه ویژه اقتصادی فراهم می شود. مهندس صفدری زاده با بیان اینکه زیرساخت های لازم در منطقه ویژه فراهم است، ادامه داد: محدودیتی برای جذب سرمایه گذاران نداریم و مجوزهای مورد نیاز ظرف کمتر از ۷۲ ساعت صادر می‌شود. وی با بیان اینکه هم مرزی با کشور افغانستان مزیتی برزگ برای استان است، گفت: باتوجه به شرایط بی‌ثباتی حکومت در افغانستان روند تجارت و صادرات کالا در سایت مرزی ماهیرود استمرار داشته است. به گفته وی، اکنون مرز ماهیرود به دلیل موقعیت استراتژیک خود از مرزهای میلک سیستان و بلوچستان و دوغارون خراسان رضوی می تواند بهتر عمل می کند و در اکثر شاخص ها شاهد افزایش مبادلات تجاری در این مرز هستیم. محدودیت ها، توجیهی برای توسعه یافتگی نیست رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی با اشاره به مزیت های زیاد خراسان جنوبی در مقایسه با سایر مناطق توسعه یافته کشور، اضافه کرد: برخی محدودیت ها نیز در این استان وجود دارد که توجیهی برای عدم توسعه یافتگی خراسان جنوبی نیست. صفدری زاده افزود: به دلیل شرایط کشور راهی جز توسعه یافتگی با محوریت بخش خصوصی وجود ندارد و باید سرمایه گذاران با توان مدیریتی و تمکن مالی در خراسان جنوبی فعال تر شوند. وی با اشاره به تاسیس ستاد توسعه خاوران، ادامه داد: نگاه در این ستاد، پذیرایی از بخش خصوصی توانمند و از بین بردن موانع پیش رو بوده است. رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی اضافه کرد: در سال‌های اخیر از لحاظ آماری در بحث اشتغال زایی، درصد بیکاری و امنیت سرمایه گذاری نتایج خوبی داشته است.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی از آمادگی برای خرید محصولات استراتژیک خبر داد و گفت: مرکز مبادلات تجاری منطقه ویژه اقتصادی آمادگی خرید محصول زرشک، عناب و زعفران را دارد و در ترسیم چشم‌انداز بحث فرآوری محصولات استراتژیک کشاورزی و معدنی استان در دستور کار است. مهندس صفدری زاده با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی به عنوان یکی از موتورهای محرک توسعه اقتصادی نقش خود را ایفا می‌کند، عنوان کرد: تاکنون ۱۷۲ میلیارد تومان در سایت مرکزی و ۴۸ میلیارد تومان در سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی استان برای توسعه زیرساخت ها سرمایه‌گذاری شده است. مهندس صفدری زاده، با اشاره به میزان اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی، افزود: ۸۹۰ نفر در قالب کارهای خدماتی و بیش از ۵ هزار نفر هم به طور غیر مستقیم در این منطقه به فعالیت می پردازند. به گفته وی، با بهره‌برداری از واحدهای جدید زمینه اشتغال مستقیم هزار و ۷۶۲ نفر در منطقه ویژه اقتصادی فراهم می شود. مهندس صفدری زاده با بیان اینکه زیرساخت های لازم در منطقه ویژه فراهم است، ادامه داد: محدودیتی برای جذب سرمایه گذاران نداریم و مجوزهای مورد نیاز ظرف کمتر از ۷۲ ساعت صادر می‌شود. وی با بیان اینکه هم مرزی با کشور افغانستان مزیتی برزگ برای استان است، گفت: باتوجه به شرایط بی‌ثباتی حکومت در افغانستان روند تجارت و صادرات کالا در سایت مرزی ماهیرود استمرار داشته است. به گفته وی، اکنون مرز ماهیرود به دلیل موقعیت استراتژیک خود از مرزهای میلک سیستان و بلوچستان و دوغارون خراسان رضوی می تواند بهتر عمل می کند و در اکثر شاخص ها شاهد افزایش مبادلات تجاری در این مرز هستیم. محدودیت ها، توجیهی برای توسعه یافتگی نیست رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی با اشاره به مزیت های زیاد خراسان جنوبی در مقایسه با سایر مناطق توسعه یافته کشور، اضافه کرد: برخی محدودیت ها نیز در این استان وجود دارد که توجیهی برای عدم توسعه یافتگی خراسان جنوبی نیست. صفدری زاده افزود: به دلیل شرایط کشور راهی جز توسعه یافتگی با محوریت بخش خصوصی وجود ندارد و باید سرمایه گذاران با توان مدیریتی و تمکن مالی در خراسان جنوبی فعال تر شوند. وی با اشاره به تاسیس ستاد توسعه خاوران، ادامه داد: نگاه در این ستاد، پذیرایی از بخش خصوصی توانمند و از بین بردن موانع پیش رو بوده است. رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی اضافه کرد: در سال‌های اخیر از لحاظ آماری در بحث اشتغال زایی، درصد بیکاری و امنیت سرمایه گذاری نتایج خوبی داشته است.

آمادگی برای خرید محصولات استراتژیک
رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی از آمادگی برای خرید محصولات استراتژیک خبر داد و گفت: مرکز مبادلات تجاری منطقه ویژه اقتصادی آمادگی خرید محصولات زرشک، عناب و زعفران را دارد و در ترسیم چشم‌انداز، بحث فرآوری محصولات استراتژیک کشاورزی و معدنی استان در دستور کار است. صفدری زاده در این نشست به مشکل برق این منطقه هم پرداخت و اضافه کرد: انتقال خط توزیع برق۶۰ مگاواتی از پست بیرجند تا منطقه ویژه اقتصادی نهایی شده و کمتر از هشت ماه آینده برای همیشه این مشکل حل می شود. وی با اشاره به تولید خودروی برقی در منطقه ویژه اقتصادی، اضافه کرد: خودروهای برقی ساخت بیرجند تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
سیاه نمایی نکنیم
رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی با بیان اینکه رسانه ها به بازوی توسعه استان و جذب سرمایه گذار تبدیل شود، گفت: اصحاب رسانه سیمای واقعی از شرایط، مزیت و پتانسیل های استان را برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی معرفی کنند. صفدری زاده، با بیان اینکه موانع کسب و کار در همه استان ها وجود دارد، افزود: موانع سرمایه گذاری در کشور به دلیل ساختار قانونی و نگاه حاکم بر انشاء آیین نامه ها است که امیدواریم با توجه به رویکرد دولت جناب رئیسی وضع بهتری را شاهد باشیم. صفدری زاده در این نشست به گلایه برخی از سرمایه گذاران درباره موانع کسب و کار نیز پرداخت و ادامه داد: انگیزه این افراد بیشتر برای امتیاز گرفتن از حاکمیت و کنترل رقیب‌ است. رئیس سازمان منطقه ویژه اضافه کرد: برخوردار نبودن از زیرساخت ها زیاد در توسعه و سرمایه گذاری اثرگذار نیست، البته اگر این زیرساخت‌ها فراهم باشد وضع بهتر خواهد بود. صفدری زاده خاطرنشان کرد: هنوز حس باور حضور در فضای کسب و کار در برخی سرمایه‌داران استان وجود ندارد، در حالی که بیرجند مسیر توسعه‌یافتگی خود را پیدا کرده
است.
رشد اقتصادی استان
رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی با اشاره به وضع رو به رشد خراسان جنوبی، بیان کرد: این استان نسبت به ۱۰ سال قبل وضع رو به رشدی داشته و میزان اشتغال‌زایی، بیکاری و امنیت سرمایه گذاری این را نشان می‌دهد. صفدری زاده یک درخواست مهم از رسانه ها نیز داشت. وی گفت: رسانه‌ها می‌تواند بهترین پشتیبان کسب و کارها و سرمایه گذاران بخش خصوصی باشد. وی افزود: برخی انتقادات را می‌ توان در خفا پیگیری و به نتیجه رساند و مزیت‌های خوب استان و مدیریتی را برجسته کرد تا فضای دلنشینی را از استان ارائه دهیم و عرصه امیدبخشی را داشته باشیم .

این فعال اقتصادی اضافه کرد: مرکز استان مسیر توسعه یافتگی خود را پیدا کرده و برای رسیدن به تعالی نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.
استقرار بمب های متحرک
رئیس سازمان منطقه ویژه به موضوع نوبت گیری کامیون های سوخت در این منطقه اشاره و بیان کرد: در چند سال گذشته به دلیل نبود نوبت گیری صف های طولانی ایجاد می شد که خطرات جانبی زیادی را به همراه داشت. صفدری زاده افزود: براین اساس با تدبیر دادستان و مدیرکل گمرکات وقت استان، کامیون‌ها در منطقه ویژه اقتصادی مستقر و متناسب با ورود کامیون‌های افغانستانی به مرز، کامیون‌ها از منطقه ویژه اقتصادی ترخیص و روانه مرز شود. وی با بیان اینکه این روند فعالیت تا یک ماه پیش ادامه داشت، اضافه کرد: به مدت ۲۰ روز مجدد کامیون‌ها بدون اینکه در منطقه ویژه اقتصادی پذیرش شود، روانه مرز شد که در نهایت همان مشکلات قبلی پیش آمد و مسئولان دوباره از منطقه ویژه اقتصادی خواستند که روال پذیرش قبلی خود را دنبال کنند. به گفته رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی استقرار کامیون ها در منطقه ویژه اقتصادی به مثابه بمب است و هزینه پارکبان، نگهبان، بیمه مسئولیت و آتش سوزی بیشتر از حق عوارضی است که از رانندگان گرفته می‌شود که در این زمینه ما حساسیتی نداریم .

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام