رد کردن لینک ها

پایانه صادراتی سنگ در منطقه ویژه اقتصادی ظرفیتی مغفول مانده و در انتظار حمایت دولت

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۵ پایانه صادراتی سنگ به عنوان اولین پایانه صادراتی در شرق کشور در منطقه ویژه اقتصادی راه‌اندازی شد گفت: از همان سال‌های راه اندازی این پایانه سنگ در انتظار حمایت مسئولان و بخش دولتی است. 

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،حسین زارعی در دیدار دبیرخانه بخش خصوصی استان با سرپرست سازمان صمت با بیان اینکه در سال ۱۳۹۵ پایانه صادراتی سنگ به عنوان اولین پایانه صادراتی در شرق کشور در منطقه ویژه اقتصادی راه‌اندازی شد گفت: از همان سال‌های راه اندازی این پایانه سنگ در انتظار حمایت مسئولان و بخش دولتی است. 

حسین زارعی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در سال ۹۳ با اعلام رسمی رئیس جمهور و عنایت گمرک جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی و مجهز به توان گمرک شد گفت: در سالیان گذشته  اولین پایانه سنگ در منطقه ویژه اقتصادی استان ایجاد شده که این پایانه صادراتی سنگ به منظور استفاده از ظرفیت نسبی خراسان جنوبی که ظرفیت بزرگی در زمینه سنگ دارد، فراهم شد اما این ظرفیت مغفول مانده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بابیان اینکه پایانه سنگ در منطقه ویژه اقتصادی در سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری رسید اما در این سالها مسئولان بخش دولتی حمایت لازم را نکردند گفت: پایانه صادراتی سنگ به دنبال ثبت برند سنگ استان و شرق ایران بود چرا که اولین پایانه صادراتی سنگ و فرآورده‌های معدنی کشور به شمار می‌رود. 

زارعی با بیان اینکه پایانه صادراتی سنگ خراسان جنوبی به عنوان مرکز تپنده سنگ شرق کشور می‌توانست محصولات معدنی شرق ایران را معرفی کند اما در این سالها از حمایت لازم برخوردار نبود گفت: پایانه صادراتی سنگ و فرآورده‌های معدنی کشور با نگاه مدیریت توسعه بازار در منطقه ویژه اقتصادی تاسیس شد مقرر بود به گونه‌ای عمل کند تا منافع و آثار آن متوجه معدن داران و فعالان حوزه معدنی چه در زمینه تولید و چه در زمینه تجارت باشد. 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان با اشاره به بخش خصوصی و گفت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اولین و موفق‌ترین منطقه وژه اقتصادی در بخش خصوصی است که توانسته از ابتدای فعالیت تاکنون به خوبی بدرخشد اما آنچه این روزها نیاز است حمایت بخش دولتی است بخش دولتی باید بیشتر در کنار بخش خصوصی باشد. 

زارعی با اشاره به نمایشگاه‌ها و لزوم حضور استان افزود: نمایشگاه‌های مختلفی در سطح کشور برگزار می‌شود که بخش خصوصی به تنهایی نمی‌تواند در تمامی این نمایشگاه‌ها حضور یابد و نیاز است در راستای معرفی ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف، بخش دولتی در کنار بخش خصوصی در نمایشگاه‌ها حضور یابد. 

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام