رد کردن لینک ها

چرا باید در تمیزترین شهر ایران سرمایه گذاری کنیم؟

درحالی بیرجند تمیزترین شهر ایران است که ظرفیتهای مناسبی برای سرمایه گذاری دارد ویکی از آن ظرفیتها،وجود هوای تمیز وپاک وتمیزی بسیار زیاد شهر است.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، چند روزیست که در رسانه‌های کشوری از بیرجند به عنوان تمیزترین شهر ایران یاد می‌شود، هرچند این صحبت امروز و دیروز نیست ،چرا که سالیان سال است وقتی هرکدام از مسئولان کشوری به استان خراسان جنوبی سفر می‌کنند،از بیرجند به عنوان تمیزترین شهر ایران یاد می‌کنند.

اما تمیزی شهر بیرجند تنها یکی از ظرفیتهای بی نظیر برای این استان است چرا که خراسان جنوبی در بخشهای مختلف اعم از گردشگری،میراث فرهنگی، معدنی، طبیعی… حرف‌های زیادی برای گفتن دارد .اما تاکنون کمتر برای سرمایه گذاری در سطح کشور معرفی شده است حال آنچه مطرح است اینکه اگر می‌خواهیم این استان از نوپابودن خارج و روز به روز پله های ترقی را طی کند، باید همه در عرصه تولید و اشتغال وارد شویم و از ثروت های موجود در استان برای آبادانی منطقه بیشتر از گذشته استفاده کرد.

باید از فکر و ایده های کار آفرینان موفق بیشتر از گذشته برای پویایی اقتصادی استان استفاده کرد چرا که شرایط در خراسان جنوبی به گونه است که اگر عشق و علاقه به خاک و منطقه نباشد به راحتی نمی توان در آن به کار و تولید پرداخت.

میتوان فرهنگ کار را  از استان های موفق کشور الگو بگیریم و نیازی نیست برای ترویج فرهنگ اشتغال و کار آفرینی به کشور های دیگر نگاه کنیم چرا که در کشور خودمان استان های بسیار موفقی داریم که با وجود کمبود منابع آبی و خشکسالی ها توانسته اند در عرصه کشاورزی و سرمایه گذاری موفق باشند. .

استان خراسان جنوبی به مرکزیت شهرستان بیرجند به دلیل قرار گرفتن در مرکز محور ترانزیتی شرق کشور به عنوان نقطه تلاقی مسیرهای ترانزیتی چابهار- سرخس و بندر عباس- سرخس و داشتن مرز طولانی با کشور افغانستان می تواند نقش با اهمیتی را در توسعه محور شرق، افزایش مبادلات اقتصادی با کشورهای افغانستان و آسیای میانه، توسعه صادرات کشور ایفا نماید..

شبکه ارتباطی استان و نزدیکی به مرزهای افغانستان موقعیت ممتاز این استان را در محور شرق دو چندان کرده است.

مطالعات تاریخی نیز نشان گر آن است که این استان همواره یکی از مهمترین راه های تجاری کشور بوده و مسیر تجارت از هندوستان قدیم به سمت جاده ابریشم و اروپا به شمار می رفته است.

بیرجند نیز به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و واقع شدن در مسیر راه های ترانزیتی که محور شرق و جنوب ایران را به افغانستان و آسیای میانه مرتبط می سازد، در این سامانه منطقه ای از اهمیت خاصی برخوردار است، در وضعیت فعلی نیز با توجه به تقویت ثبات سیاسی و اقتصادی در افغانستان و شکل گیری کشورهای تازه استقلال یافته در آسیای میانه این اهمیت دو چندان شده است ومی توان با قاطعیت تمام آینده آن را روشن دید و استانی توسعه یافته، مولد با اقتصادی بنا شده بر پردازش صادرات را متصور شد.

انتهای پیام/

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام